برگزاری گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان سمنان تا ۲۸ فروردین ادامه دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان گفت: جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد طبق رسم هرساله در ماه رمضان در تمام شهرستان‌های استان از بیست و یکم فروردین آغاز شد و تا بیست و هشتم این ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید کهربایی روز سه‌شنبه به خبرنگاران ابراز کرد: انتظار می‌رود خیران و مردم نیکوکار در آیین گلریزان مشارکت کنند تا به زندانیانی که مرتکب جرائم غیرعمد و دیه شده‌اند، کمک شود.

وی بیان کرد: زندان جای بزهکار است، نه بدهکار و انتظار می‌رود تمام افراد نیکوسرشت و خیران کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان سمنان تلاش می شود افرادی که بزهکار نیستند و فقط بدهکار هستند در زندان نمانند، تصریح کرد: این افراد بخاطر یک اشتباه و یک غفلت گرفتار زندان شده‌اند به همین خاطر با همکاری خوب خیران و مددکاران سعی می شود تا با گفت‌وگو با شاکیان، رضایت آنان جلب شود.

مدیرکل زندانهای استان سمنان با بیان اینکه سمنان جزو استان های نخست در حوزه ستاد دیه در کشور است، خاطر نشان کرد: با تلاش ستاد دیه در استان سمنان تمام محکومین با کمتر از ۱۰۰میلیون تومان بدهی آزاد شدند.

جشن گلریزان در شهرستان‌های سمنان، شاهرود،دامغان و گرمسار در حال برگزاری است و زمان و مکان جشن از سوی ستاد دیه به خیران اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار زندان شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha