۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85079767
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تکمیل طرح راهسازی بجنورد-جنگل گلستان ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: تکمیل پروژه راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد-جنگل گلستان ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تلاش داریم با جذب آن زمان بهره برداری کاهش یابد.

مهدی رشیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به اجرای این پروژه تخصیص یافت و امسال هم برای تامین همین میزان اعتبار و قیر به میزان ۱۲۰ میلیارد تومان قول مساعد داده شده است.

وی بیان کرد: محور بجنورد-جنگل گستان بخشی از محور بزرگراهی بهشهر- مشهد است که بخش زیادی از این طول در استان به صورت چهار خطه اجرا شده و زیر بار ترافیکی است، اکنون ۴۵ کیلومتر از این طول در این استان باقی مانده است که تلاش داریم به اجرای آن سرعت داده شود.

۱۵ کیلومتر از محور بجنورد-جنگل گلستان آماده آسفالت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: ۱۵ کیلومتر از محور بزرگراهی بجنورد-جنگل گلستان آماده آسفالت شد و تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان از مصوبه های سفر دولت به استان است و در این سفر ۸۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه راهسازی مصوب شد که ۱۲۰ میلیارد تومان آن برای اجرای ۴۵ کیلومتر باقی مانده تخصیص یافت.

رشیدی تاکید کرد: این پروژه ملی به دلیل تردد سالیانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر دارای اهمیت بسیاری است و از این رو در سفر رییس جمهور مورد توجه قرار گرفت.

جان دوباره دولت به طرح راهسازی بجنورد - جنگل

محور چهار خطه بجنورد - جنگل گلستان بخشی از محور سراسری بهشهر – گرگان– مشهد است که سال ها در این خطه از شمالشرق کشور قربانی می گیرد و در روزهای پیک مسافرت قربانگاه گردشگران می شود.

این جاده که قطب گردشگری (استان های شمالی) کشورمان را به قطب زیارتی (مشهد) متصل می کند یکی از جاده های پر رفت و آمد محسوب می شود.

تاثیر این بزرگراه در سفر ایمن و همچنین ایمن سازی برای تردد مسافران بر کسی پوشیده نیست. این محور از نظر ترانزیت بار به شمال شرق کشور و کشورهای آسیای میانه و نیز به جهت تردد زوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) از اهمیت زیادی برای سلامت رانندگان و مسافر برخوردار است.

براساس گزارش پلیس راه خراسان شمالی، حدود ۸۰ درصد از سوانح رانندگی منجر به فوت در مسیرهای استان مربوط به مسیر دوطرفه بجنورد- جنگل گلستان است که سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر از آن تردد می کنند.

این محور سراسری بیش از ۵۶۰ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی خراسان شمالی قرار دارد. تاکنون بخش زیادی از این محور چهار خطه شده زیر بار ترافیک رفته و تنها ۴۵ کیلومتر از آن در خراسان شمالی باقی مانده است.

عملیات اجرایی این طرح که از سال ۱۳۸۹ آغاز شده بود و سال های درگیر قطره چکانی اعتبارات بود و حرکت لاکپشتی آن رفته رفته به مطالبه جدی مردم این خطه از شمالشرق کشور شد.

در این سال ها وعده های زیادی برای خاتمه این پروژه داده شده است، قرار بود این مسیر بزرگراهی تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد اما محقق نشد و این طرح که سال ها در گیر و دار اعتبارات به سر می برد و دولت های گذشته نیز نتوانستند گره این جاده محسوب به مرگ را باز کنند اما در دولت سیزدهم با سفر رییس جمهور در دوم تیرماه سال گذشته امیدها برای تکمیل این طرح افزایش یافت و مردم این خطه انتظار داشتند تا بعد از سال ها از این مسیر بدون دغدغه عبور کنند و تصویب ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح از مهمترین مصوبات سفر رییس جمهور به استان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha