آب آشامیدنی ۲۰۰ روستای خراسان شمالی با همت سپاه تامین می‌شود

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: آب آشامیدنی مردم ۲۰۰ روستای استان با ورود قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تامین و قرارداد در این زمینه منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رشیدی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در این زمینه قراردادی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده است که ۷۰ درصد از اعتبارات به وسیله این قرارگاه و ۳۰ درصد در استان تامین می شود.

وی افزود: در این اقدام که به منظور محرومیت زدایی از روستاها انجام می شود ساکنان ۲۰۰ روستا از آب سالم بهره مند می شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: همچنین این قرارگاه به منظور محرومیت زدایی، آبرسانی به ۱۶۷ روستا با اعتبار پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را در دستور کار دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکلات تنش آبی ناشی از خشکسالی و کاهش بارندگی در استان گفت: اکنون ۹۹ درصد از وسعت استان درگیر خشکسالی است و ۹۲.۵ درصد از وسعت این استان درگیر خشکسالی شدید و یا نسبتا شدید است.

رشیدی خاطرنشان کرد: برای کاهش دغدغه های تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم، فرهنگ مدیریت مصرف باید نهادینه شود علاوه بر آن اقدامات عمرانی در دست اجرا است که باید به آن سرعت داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برخی از روستاییان از آب آشامیدنی برای کشاورزی و آبیاری باغچه ها استفاده می کنند که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

وی افزود: برای تامین آب مورد نیاز شهروندان بجنورد، هفت حلقه چاه در منطقه پلنگ دره حفر شده است و با بهره برداری از آن شهروندان از آب با کیفیت بالا بهره مند خواهند شد.

آب آشامیدنی ۲۰۰ روستای خراسان شمالی با همت سپاه تامین می‌شود

تعیین تکلیف زمین بیمارستان مادر و کودک بجنورد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره جانمایی زمین بیمارستان مادر و کودک در بجنورد گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار اختصاص زمین شهربازی و یا بلدیه شهرداری بود اما کارشناسان امور شهری هر ۲ را رد کردند و شورای اسلامی شهر هم با آن مخالفت کرد.

وی افزود: در نهایت زمینی در ضلع شرقی گلستان شهر برای ساخت این بیمارستان جانمایی و اداره کل راه و شهرسازی آن را به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ کرد.

رشیدی خاطرنشان کرد: البته دانشگاه علوم پزشکی استان می تواند بیمارستان مادر و کودک را در زمین های جوار بیمارستان امام حسن(ع) اجرا کند.

وی درباره اجرای پروژه راهسازی در مسیر بجنورد-جنگل گلستان گفت: بخش زیادی از این مسیر به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک است و چهار خطه کردن ۴۵ کیلومتر از این مسیر باقی مانده است که در دست اجرا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۲۱ کیلومتر از این مسیر آماده آسفالت شده بود که تاکنون ۱۱ کیلومتر آسفالت شده است.

وی با اشاره به اختصاص هشت هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر دولت به پروژه بجنورد-جنگل گلستان تاکید کرد: این پروژه راهسازی در مسیر بزرگراهی بجنورد-جنگل گلستان تا سال ۱۴۰۳ به اتمام می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: در دولت سیزدهم تا کنون ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده است که ارزش ریالی این پروژه ها چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha