کولبا: بلینکن بر حمایت آهنین آمریکا از اوکراین تاکید کرد

تهران- ایرنا- دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین سه‌شنبه شب گفت: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی بر حمایت آهنین واشنگتن از کی‌یف تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که بلینکن پس از افشای اسناد محرمانه پنتاگون، به وی درباره حمایت ایالات متحده از اوکراین اطمینان داده است.

کولبا در توییتر نوشت: بلینکن در یک تماس تلفنی دوباره بر حمایت آهنین ایالات متحده از کی‌یف تأکید و به شدت هرگونه تلاش برای ایجاد تردید در مورد توانایی اوکراین برای پیروزی در میدان جنگ را رد کرد.

وی افزود: ایالات متحده همچنان شریک قابل اعتماد اوکراین است که بر پیشبرد پیروزی ما و تأمین صلح عادلانه متمرکز است.

کولبا: بلینکن بر حمایت آهنین آمریکا از اوکراین تاکید کرد

این اظهارات پس از آن منتشر شد که تعدادی از اسناد بسیار محرمانه پنتاگون در هفته‌های اخیر درست در زمانی که واشنگتن و کی‌یف شروع به توسعه یک رابطه اعتماد متقابل در به اشتراک‌گذاری اطلاعات کرده بودند، به صورت آنلاین منتشر شد که برخی نقاط ضعف‌های کلیدی اوکراین در زمینه تسلیحاتی، دفاع هوایی، اندازه گردان‌ها و آمادگی اوکراین برای شروع یک حمله متقابل علیه نیروهای روسیه را در مقطع حساس کنونی را برملا کرده است.

به گزارش ایرنا، افشای اسناد محرمانه وزارت دفاع و سازمان سیا، روابط واشنگتن با متحدانش را در وضعیتی بحرانی قرار داده و این پرسش را ایجاد که آمریکا چگونه می‌تواند آنچه را که به گفته مقام‌های سراسر جهان یکی از بزرگترین موارد درز اطلاعات محرمانه از زمان افشاگری ویکی لیکس است، جبران کند.

مقام‌های ارشد آمریکایی تلاش می‌کنند متحدان ناامید و سردرگم خود از اروپا تا خاورمیانه و در کی‌یف را در پی انتشار اطلاعات بسیار محرمانه درباره جنگ اوکراین و دیگر مسائل جهانی آرام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha