۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۰۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85081043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک هزار تن گوشت مرغ منجمد در آذربایجان غربی ذخیره شده است

مهاباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۱۴۰ تُن گوشت مرغ منجمد سردخانه‌های توسط بخش خصوصی و دولتی این استان برای توزیع در بازار ذخیره سازی شده است.

خسرو شهبازی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این مقدار حدود ۷۰۰ تُن در سردخانه های دولتی و ۴۴۰ تُن دیگر نیز در سردخانه‌های بخش خصوصی برای تزریق در مواقع ضروری ذخیره و برای کنترل قیمت به بازار عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین یک هزار و ۷۹۴ تُن گوشت مرغ منجمد به عنوان سهمیه آذربایجان ابلاغ شده که در راستای تزریق به بازار وارد استان خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه نیاز استان به گوشت مرغ ۱۸۰ تُن در روز است، گفت: ممکن است به علت عدم جوجه ریزی در نیمه دوم اسفند در اواخر فروردین تا اوایل اردیبهشت با کسری اندک گوشت مرغ گرم در بازار مواجه شویم ولی این مقطعی است و به سرعت رفع می‌شود.

۵۰ هزار تن گوشت مرغ گرم وارد کشور می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: ۵۰ هزار تُن گوشت مرغ گرم مقرر شده از طریق کشور ترکیه و مرز بازرگان وارد کشور شود که اولین محموله وارد شده و از ۲۰ فروردین محموله‌های بعدی بتدریج در حال وارد شدن است

شهبازی با بیان اینکه این استان تامین کننده گوشت مرغ گرم استان‌های زنجان و آذربایجان شرقی است، یادآور شد: با تامین مرغ گرم از طریق کشورهای همسایه و مرغ منجمد از طریق انبارهای داخل استان این موضوع کنترل می‌شود.

به گزارش ایرنا، در اواخر زمستان سال گذشته به علت عدم تقاضا برای مرغ گرم تولید کنندگان برای جلوگیری ضرر و زیان، از جوجه ریزی خودداری کردند که نتایج این اقدام هم اکنون مشهود است.

همچنین در ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر تقاضا برای خرید مرغ و گوشت در آذربایجان غربی افزایش یافته است که برای این منظور مسوولان قرارگاه امنیت غذایی و تنظیم بازار با توزیع گوشت مازاد اقدام به تامین نیاز شهروندان کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha