آرمان آزادی قدس یک آرزوی دست یافتنی شده‌ است

۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰
کد خبر: 85081633
آرمان آزادی قدس یک آرزوی دست یافتنی شده‌ است

تهران- ایرنا- شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت اعلام‌کرد: امروز آرمان آزادی قدس شریف، آرزوی دست‌یافتنی آزادگان جهان شده و رژیم صهیونیستی را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

به گزارش ایرنا، شورای برنامه ریزی مدارس علوم اهل سنت امروز (پنجشنبه، ۲۴ فروردین) در بیانیه ای اعلام‌کرد: امسال امت اسلامی و آزادگان جهان در شرایطی به استقبال روز جهانی قدس می‌روند که چنگال دژخیمان غاصب صهیونیستی همچنان به خون مظلومان بی‌دفاع آغشته است.

این شورا ضمن اعلام وفاداری به آرمان آزادی قدس شریف، از عموم مردم به ویژه علما و اندیشمندان اهل سنت دعوت کرد برای اعلام همبستگی با مظلومان فلسطینی و دفاع از قبله نخست مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند.

در بیانیه این شورا آمده است: ماه مبارک رمضان، موسم نیایش خالصانه و تضرع عارفانه به درگاه پروردگار بی همتاست. روزه داری نیز عبادت پر راز و رمزی است که علاوه بر تزکیه نفس و رساندن انسان به فضیلت های بی شمار، نوع دوستی، مقاومت و ایستادگی را نهادینه می کند. در پرتو آراستگی به این فضایل است که ارمغان نصرت الهی به جامعه ایمانی نوید داده می شود. ماه مبارک رمضان قلوب مؤمنان را به هم نزدیک و آنان را برای ایستادگی در برابر دشمن هماهنگ می سازد.

در همین راستا بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه به منظور الفت امت اسلامی و تقویت جبهه مقاومت، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و مبارزه با غده سرطانی رژیم صهیونیستی اعلام فرمود.

شورای برنامه ریزی مدارس علوم اهل سنت افزود: در رهگذر این حرکت الهی جان‌های خفته، بیدار و تن های خسته، شکیبا و حرکت آزادی خواهانه مسلمانان پرشتاب و رستاخیز اسلامی در پهنه گیتی فراگیر شده است. امروز آرمان آزادی قدس شریف آرزوی دست یافتنی آزادگان جهان شده و رژیم صهیونیستی را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

به گزارش ایرنا رمضان شریف رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: مراسم روز قدس در تهران از ساعت ۱۰ صبح به سمت دانشگاه تهران آغاز می‌شود و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس سخنران مراسم است.

امسال در بیش از یک‌هزار شهر و روستا و همچنین ۸۰ کشور و شهر جهان مراسم راهپیمایی و حضور میدانی پیش بینی شده است و در تعداد قابل توجهی از کشورها نیز نشست‌های هماهنگی و هم‌اندیشی پیرامون مسئله فلسطین برگزار می شود.

شعار اصلی روز قدس امسال «روز جهانی قدس محور آزادی جهان اسلام و بیت المقدس» است و مسیرهای ۱۰ گانه ای برای حضور راهپیمایان تهرانی به شرح زیر است:

مسیر شماره ۱/ مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
مسیر شماره ۲/ مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
مسیر شماره ۳/ مسجد مظهری ، خیابان قزوین ، میدان قزوین ، خیابان کارگر جنوبی ، میدان انقلاب اسلامی ، دانشگاه تهران
مسیر شماره ۴/ مسجد امام زمان (عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
مسیر شماره ۵/ مسجد ابوالصدق ، خیابان امام خمینی (ره) – خیابان کارون – خیابان آزادی – میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
مسیر شماره ۶/ مسجد حضرت مهدی(عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
مسیر شماره ۷/ مسجدالجواد(ع)، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عج)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران
مسیر شماره ۸/ مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
مسیر شماره ۹/ مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
مسیر شماره ۱۰/ مسجد جامع رسول اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمالالملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب اسلامی ، دانشگاه تهران.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha