آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در کاهش معضلات اجتماعی اثرگذار است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: وجود زندانیان با جرایم غیرعمد معضلات اجتماعی و فرهنگی در پی دارد لذا کمک به آزادی و بازگشت آنان به خانواده در کاهش این معضلات بسیار اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز پنجشنبه در دیدار هیات امنای ستاد دیه استان افزود: شخصی که به خاطر جرایم غیرعمد و مالی زندانی می‌شود، درمانده بوده که به علت نداشتن تمکن مالی است و اغلب این افراد هیچ لکه سیاهی در پرونده ندارند.

وی گفت: با زندانی شدن هر زن یا مرد، علاوه بر خودشان برای اعضای خانواده و اطرافیان نیز مشکلاتی ایجاد می‌شود در مقابل آزادسازی هر زندانی، اثرات مثبتی برای فرد و اعضای خانواده او در جلوگیری از گرفتار شدن به دام آسیب‌های اجتماعی دارد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: جشن گلریزان کار بسیار ارزشمندی است که مقدمات آزادی محکومان مالی را فراهم می‌کند و خوشحالی خانواده‌ها از آزادی این زندانیان قابل وصف نیست.

وی با بیان اینکه هرچه تعداد زندانی‌ها کمتر باشد مشکلات اجتماعی و اقتصادی هم کاهش می‌یابد گفت: برچسب زندانی و بازداشتی، معضلات اجتماعی فراوانی را متوجه فرد می‌کند لذا اثرات مثبت آزادسازی این افراد و بازگشت به جامعه قابل چشم‌پوشی نیست.

قناعت بر ایجاد فضای شاد با برنامه‌های متنوع در جشن گلریزان تاکید کرد و گفت: از همه ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی استان برای ایجاد چنین فضایی بهره‌گیری شود.

وی با اشاره به دعوت از "عطیه عزیزی" نابغه قرآنی استان در جشن گلریزان امسال اظهار داشت: وجود چنین اشخاصی اثرات معنوی مراسم را افزایش می‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی در تماس تلفنی با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری از وی خواست شنبه آینده جلسه‌ای با حضور استاندار و بزرگان صنعت خراسان جنوبی با هدف کمک آنها به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار شود.

وی همچنین بعد از تماس با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی برای کمک به جشن گلریزان مرکز استان و حضور در آن قول مساعد داد.

نوزدهمین همایش جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان خراسان جنوبی ۲۷ فروردین ماه در بیرجند برگزار می‌شود.

بنابر اعلام ستاد دیه خراسان جنوبی، مردم و خیرین می‌توانند از طریق شماره حساب‌ ۰۱۰۶۳۴۱۹۷۵۰۰۶ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۹۳۹۸ یا مراجعه حضوری به ستاد دیه استان نسبت به اهدای کمک‌های خود برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha