شاکیان در خراسان جنوبی ۴۷ میلیارد تومان گذشت کردند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد سال گذشته از زندان‌های استان آزاد شدند که چهار میلیارد تومان از سوی خیران جمع‌آوری شده و بیش از ۴۷ میلیارد تومان گذشت شاکیان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی عبدی روز پنجشنبه در دیدار هیات امنای ستاد دیه استان با استاندار خراسان جنوبی افزود: امسال جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد ۲۷ فروردین در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی گفت: تاکنون در طبس جشن گلریزان برگزار شده و حدود ۵۰۰ میلیون تومان تعهد خیران جمع‌آوری شده که در حال افزایش است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی یادآور شد: جشن گلریزان تاکنون در اکثر استان‌ها برگزار شده و همزمان با خراسان جنوبی ۹ استان دیگر هم جشن را برگزار خواهند کرد.

وی گفت: تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد در همان جشن گلریزان آزاد می‌شوند که واریز وجه و مباحث قضایی آنان انجام شده است.

عبدی بیان کرد: انتظار می‌رود امسال صنایع و اصناف حضور پررنگی در جشن گلریزان داشته باشند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی هم گفت: زن بدهکار در زندان‌های استان نداریم و اگر بانویی با بدهی زیر ۵۰ میلیون تومان وارد زندان شود کمتر از یک هفته پرونده او فوق‌العاده بررسی و آزادسازی انجام می‌شود.

غلامرضا حسین‌پور عنوان کرد: گردش مالی ستاد دیه استان سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که منجر به آزادسازی ۱۳۷ زندانی شده است.

وی افزود: اکنون ۵۴ زندانی مالی در زندان‌های استان داریم که هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی آنان است و امیدواریم با پشتیبانی استاندار خراسان جنوبی، صنایع و اصناف هم پای کار باشند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: روز گذشته به مناسبت شب‌های قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع) ۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد که حدود ۲ میلیارد تومان بدهی مالی داشتند، با گذشت شاکیان و کمک خیران آزاد شدند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین اقدام در آزادسازی زندانیان رضایت شاکی است افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، پرونده‌ها سنگین است لذا تلاش شده که شرایط تسهیلات بانکی هم برای فرد بدهکار فراهم شود.

حسین‌پور بیان کرد: جشن گلریزان از ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۲۷ فروردین در مجتمع غدیر بیرجند برگزار می‌شود و به هر میزان که در استان کمک جمع‌آوری شود ۲ برابر از مرکز جذب خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha