۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85353370
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قرچک: جوانان با شرکت در مراسم اعتکاف به مقابله با هجمه فرهنگی دشمن بروند

قرچک- ایرنا- امام جمعه شهرستان قرچک گفت: جوانان با شرکت در مراسم اعتکاف به مقابله با شبیخون و هجمه فرهنگی دشمنان قسم خورده بروند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی روز یکشنبه در جلسه برگزاری مراسم اعتکاف که در محل دفتر امام جمعه قرچک برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه رجب اظهار داشت: رجب یکی از ماه‌های با فضیلت است که مؤمنین از آن برای ورود به ماه شعبان و رمضان با انجام فرایضی همچون اعتکاف بهره می‌برند. فریضه‌ای الهی که قلوب مؤمنین را بیش از گذشته با احکام الهی آشنا می‌سازد.

وی افزود: یکی از مهمترین جنبه‌های برگزاری مراسم اعتکاف، حضور پرشور جوانان در این آیین است که به واسطه این عمل خداپسندانه، خود را در برابر هجمه دشمنان که برای آسیب زدن به این نظام الهی، آنان را هدف قرار داده‌اند مصون می‌کنند.
اسماعیلی بیان داشت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و نیازسنجی‌های انجام شده، امسال ۱۶ مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف برادران و خواهران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: به منظور برخورداری آحاد افراد جامعه از این مراسم معنوی، مساجد شهرستان قرچک به صورت ویژه خواهران، برادران، دانش آموزان دختر و پسر، ورزشکاران و خانوادگی در نظر گرفته شده است.

امام جمعه قرچک: جوانان با شرکت در مراسم اعتکاف به مقابله با هجمه فرهنگی دشمن بروند

امام جمعه قرچک تصریح کرد: مسجد جامع قرچک واقع در خیابان اصلی ویژه خواهران، مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در خیابان محمدآباد ویژه دانش آموزان پسر، مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در خیابان ۱۲ متری زیباشهر ویژه ورزشکاران، مسجد امام حسین(ع) باقرآباد ویژه خواهران و برادران، مسجد جامع باقرآباد ویژه دانش آموزان پسر، مسجد فاطمه الزهرا(س) ویژه خواهران، مسجد سقای کربلا ویژ دانش آموزان دختر و مسجد حضرت ولیعصر(عج) روستای داودآباد ویژه خواهران و برادران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: علاوه بر این، مسجد حضرت علی اکبر(ع) خیابان شهدا ویژه برادران فعال فرهنگی، مسجد امام رضا(ع) خیابان مخابرات ویژه برادران، مسجد امام زمان(عج) زیباشهر ویژه خواهران، مسجد مهدیه باقرآباد ویژه خواهران، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) باقرآباد ویژه خواهران، مسجد پنج تن آل عبا علیهم السلام ویژه حضور خانوادگی، مسجد فاطمه الزهرا(س) منبع آب ویژه دانش آموزان پسر و مسجد صاحب الزمان(عج) روستای فردیس ویژه برگزاری مراسم اعتکاف خواهران در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: در ایام برگزاری مراسم اعتکاف، برنامه‌هایی از جمله حلقه های معرفتی، حلقه های صالحین، محفل انس با قرآن و مداحی نیز برگزار می‌شود.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
آیین معنوی اعتکاف (ایام البیض) به مدت سه روز از سیزدهم ماه تا پانزدهم رجب برگزار می شود و طی آن معتکفین به عبادت، روزه داری و راز و نیاز با خداوند متعال می پردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha