۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85082292
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکوه وحدت اسلامی در راهپیمایی روز قدس در گیلان جلوه‌گر شد

رشت - ایرنا - هزاران نفر از مردم مومن و روزه دار گیلان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همپای سایر ایرانیان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را در فضای استان طنین انداز کردند و در مسیر پاسداشت روز قدس و آزادی سرزمین قدس گامی دیگر برداشتند.

این روز یادگار ماندگار انسان فرزانه ای است که دلش برای مستضعفین و اسلام می تپید و به مسلمانان پیام داد "باید همت کنید و همت کنیم که قدس را نجات دهیم و تمام مستضعفین را از چنگال مستکبرین بیرون آوریم. "
سالهاست این سرزمین مقدس شاهد حمایتهای ویژه معنوی مسلمانان سراسر جهان در این روز خاص است. در این میان ملت مسلمان ایران خود را بیش از هر ملتی موظف به همدردی با ملت مظلوم فلسطین می داند و انتظار می کشد روزی شاهد باشد تا این دیار مقدس، سرزمین پیامبران، بیت المقدس از چنگال صهیونیسم آزاد شود.

مردم همیشه در صحنه گیلان هم از آغازین ساعات امروز همپای سایر هموطنان خود و مسلمانان همدل و منسجم در راهپیمایی روز قدس حضور گسترده یافتند تا جلوه ای از شکوه وحدت اسلامی را به نمایش بگذارند گیلانی که در آن از قوم کرد و ترک ، گیل و تالش و تات و.. همصدا و شانه به شانه هم از ملت مظلوم فلسطین حمایت می کنند.

اقشار مختلف مردم رشت مرکز استان گیلان از ساعتی قبل از چند مسیر در طول پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب (شهرداری)، خیابان امام خمینی (ره) و ورزشگاه شهید عضدی و نیز از میدان پاسداران به سمت میدان مصلی با شعارهای، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا به سمت مصلی رشت حرکت کردند.

راهپیمایان روز جهانی قدس در رشت در حالی که شعار می دادند مااهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند، مگر امت بمیرد علی تنها بماند، لااله الاالله و محمد رسول الله منطق قرآن است، بانگ مسلمانان است فریاد روح الله است، مرگ براسراییل مرگ بر آمریکا، خواستار بیداری جهان اسلام علیه جنایات اسراییل غاصب درسرزمین های اشغالی شدند.
حاضران در این راهپیمایی همچنین ضمن تجدید میثاق باآرمانهای مردم فلسطین وامام راحل و مقام معظم رهبری آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.
امسال مردم رشت متفاوت تر از همیشه در همدلی با مردم فلسطین در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

حضور موتورسوران بسیجی در جلوی صف های باشکوه راهـپیمایان از جلوه های راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر رشت بود، شرکت کودکان و نوجوانان به همراه خانواده نیز به راهپیمایی روز جهانی قدس حال و هوای خاصی داده بود.

برپایی ایستگاه فعالیت‌های "همراه با کودکان و نوجوان فلسطینی" در مسیر راهپیمایی، چهره‌آرایی کودکان و نوجوانان با تصویر پرچم فلسطین، معرفی کتاب، برپایی کارگاه ادبی و نقاشی با محوریت فلسطین و کودکان فلسطینی از برنامه های جانبی راهپیمایی روز قدس در رشت بود.

در ایستگاه کودکان و نوجوان فلسطینی، پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی بر چهره های کودکان تصویر می شد و آنان با خوشحالی و پرچم به دست شعارهای راهپیمایان را تکرار می کردند.

قبل از شروع راهپیمایی بسیاری از نوجوانان و جوانان عکس های یادگاری با هم می گرفتند، بادکنک های رنگی بر فراز آسمان نیز از جلوه های این راهپیمایی بود که شور و شعفی ویژه برای کودکان ایجاد کرده بود.

در میدان فرهنگ همچنین سرودی در حمایت از مردم فلسطین توسط نوجوانان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امسال روز جهانی قدس در گیلان در ۷۰ نقطه با شعار «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» برگزار شد.
امروز روز جهانی قدس، روز عزت و حیات اسلام است تا مسلمین به هوش باشند که این سرزمین دوباره احیا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha