۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 85082407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قرچکی ها با نام شهید میلاد حیدری در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند

قرچک- ایرنا- مردم شهرستان قرچک با اسم رمز شهید مدافع حرم میلاد حیدری که توسط رژیم جعلی اسرائیل در کشور سوریه به شهادت رسیده است، در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرد و فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم خداجو و روزه دار شهرستان قرچک که این روزها داغدار شهادت میلاد حیدری، یکی از فرزندان این خطه که توسط عوامل رژیم کودک کش اسرائیل در کشور سوریه به شهادت رسید قرار دارند، روز جمعه با در دست داشتن تصاویری از این شهید سرافراز در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند تا خشم و نفرت خود را از این رژیم جعلی اعلام کنند.

مردم قرچک که شب گذشته در سومین شب از لیالی قدر تا پاسی از بامداد به درگاه خداوند متعال تضرع کرده بودند، با حضور در خیابان‌های شهر به مهمترین تکلیف دینی خود در ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و استکبار و حمایت از مردم مظلوم فلسطین عمل کرده و ثابت کردند با تمام توان از مظلومان جهان حمایت می‌کنند.

راهپیمایان با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر ضدولایت فقیه و بار دیگر از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین حمایت کرده و خواستار اتحاد مسلمانان در مقابله با رژیم اشغالگر قدس شدند.

با وجود تعطیلی مدارس، بسیاری از دانش آموزان در حالی که پلاکارد نام مدارس خود را در دست داشتند، در این حماسه عظیم حضور یافتند تا ثابت کردند آرمان فلسطین و دفاع از مردم مظلوم این خطه از جهان اسلام، در لایه‌های مختلف جامعه شکل گرفته است راهپیمایان ضمن محکوم کردن حملات رژیم غاصب اسرائیل در حمله به قبله اول مسلمین جهان، بیت المقدس، خواستار اتحاد و انسجام هر چه بیشتر مسلمانان در برابر ظلم و جور استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل جنایتکار شدند تا وعده الهی در پیروزی مظلومان و نابودی رژیم اشغالگر قدس که رهبر معظم انقلاب نوید آن را داده‌اند، زودتر محقق شود.

بسیاری از جوانان و نوجوانان قرچکی با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین حمایت از مردم مظلوم فلسطین در این راهپیمایی شرکت کردند تا اتحاد و انسجام خود در حمایت از جوانان مبارز فلسطینی را اعلام کنند.

مردم خداجوی و ولایت مدار شهرستان قرچک با عبور از خیابان اصلی، در مصلای نماز جمعه حضور یافته و با قرائت بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن سکوت مجامع بین المللی در مواجهه با جنایات رژیم اشغالگر قدس، خواستار اتحاد و همبستگی بیش از پیش امت مسلمان در مقابله با استکبار جهانی شدند.

از خانواده شهدای مبارزه با رژیم کودک کش اسرائیل در قرچک تقدیر شدند

 همزمان با روز جهانی قدس، از خانواده شهید " خدادملکی غفاری" و "شهید میلاد حیدری" که در مقابله با رژیم جعلی اسرائیل به درجه رفیع شهادت نائل امدند تقدیر شد.

 همزمان با روز جهانی قدس و در حاشیه برپایی راهپیمایی با شکوه این روز مردم قرچک، مسئولان این شهرستان از خانواده شهیدان " خداداملکی غفاری" و شهید " میلاد حیدری" که در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و به دست عوامل ناپاک این رژیم کودک کش به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند تقدیر شد.

شهید "خداداد ملکی غفاری" در سال ۱۳۱۵ در شهرستان نهاوند دیده به جهان گشود و دوران حیات با برکت خود به مبارزات انقلابی و پس از پیروزی انقلاب دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی گذراند. ین شهید سرافراز در سال ۱۳۶۲ با توجه به فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر حمایت مردم مظلوم لبنان و فلسطین و حمایت از ارزش‌های اسلامی، راهی لبنان شد و پس از سه ماه مأموریت در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۶۲ در بعلبک لبنان در بمباران هوایی رژیم اشغالگر قدس، به همراه ۱۴ تن از همرزمانشان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

شهید ملکی در هنگام شهادت ۴۷ سال داشت و از وی دو فرزند پسر و سه دختر به یادگار مانده است. پیکر پاک و مطهر این شهید سرافراز اسلام در قطعه ۲۶ ، ردیف ۷۹ شماره ۵۱ بهشت زهرا به خاک سپرده شده است.

شهید سرافراز میلاد حیدری، دیگر شهید مدافع حرم شهرستان قرچک است که در کشور سوریه و در حمله عوامل رژیم جعلی اسرائیل به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پاسدار شهید میلاد حیدری سحرگاه جمعه یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ مصادف با نهم ماه مبارک رمضان در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حوالی دمشق به شهادت رسید.

وی از نیروهای فرماندهی سایبری سپاه، اصالتا اهل روستای وینسار شهرستان قروه استان کردستان بوده و ساکن شهرستان قرچک است. این پاسدار هنگام شهادت ۳۲ سال داشت و از وی ۲ فرزند ۶ و سه ساله به یادگار باقی مانده است.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha