روز جهانی قدس روز مردمی‌سازی مساله فلسطین و قدس شریف است

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: روز جهانی قدس روز مردمی‌سازی مساله فلسطین و قدس شریف برای تبدیل شدن به عنوان یک مساله انسانی و اسلامی و به منظور زنده نگه داشتن شعله مقاومت از سوی حضرت امام راحل است.    

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «صادق صالحی» در خطبه های نمازجمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به روز قدس و قدردانی از حضور پرشور مومنان و روزه داران در راهپیمایی این روز مهم و تاریخی، افزود: ۱۶ مرداد ۱۳۵۸شمسی مطابق با سیزدهم ماه مبارک رمضان وقتی امام خمینی کبیر، پیامی خطاب به مسلمانان جهان صادر کردند، کمتر کسی تصور می‌کرد این روز بزرگ تبدیل به جریان مستمر جهانی بر علیه صهیونیسم جهانی شود.

وی اظهار کرد: حقیقت این است که از برکت پیام کوتاه امام راحل که از قلم آسمانی آن مرد الهی صادر شد برکات بسیاری از رهگذر این یوم‌القدر جهان اسلام جریان یافته است.

خطیب جمعه قصرشیرین گفت: بازگویی بخشی از این برکات ما را به ابعاد مهم این نامگذاری تاریخ‌ساز بیشتر آشنا می‌کند که در واقع به با هدف جلوگیری از فراموشی مسأله فلسطین و جلوگیری از اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بوده است.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: آرمان فلسطین در منظومه فکری امامان انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی علاوه بر الهام‌بخشی، اقدامات مشخصی را از جمله حمایت رسانه‌ای، ابداع روز قدس توسط امام خمینی (ره) و جهانی شدن آن در سال های اخیر، حمایت از آرمان فلسطین در مراسم برائت از مشرکین در مکه مکرمه، مخالفت با روند سازش برای حمایت از مردم فلسطین و آرمان قدس ابداع کرد.

وی از دیگر اقدام های این منظومه فکری برای حمایت از مردم و آرمان فلسطین را عدم به‌رسمیت شناختن رژیم اسرائیل کودک کُش، برگزاری کنفرانس بین‌المللی فلسطین و تقویت جنبشهای اسلامی حماس و جهاد اسلامی نام برد.

او اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای تنها راه حل مسأله فلسطین را نابودی رژیم جعلی اسرائیل جنایتکار و کودک کش می‌داند و وعده نابودی آن را در زمان معین ( ۲۵ سال) داده است.

وی گفت: آزادی غزه، آزادی جنوب لبنان، شکست‌های چند مرحله‌ای اسرائیل در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۵۰ روزه، هشت روزه، ۶ روزه نمونه‌هایی از حرکت رو به جلوی فلسطینیان برای تصاحب وطن خویش است و انقلاب و جمهوری اسلامی، در زمان امام راحل عمدتاً الهام‌بخش بود و در عهد امام خامنه‌ای، این الهام‌بخشی را در تمام عرصه‌های سیاسی و نظامی عینیت عملی داده است.

امام جمعه قصرشیرین در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به هراس صهیونیست ها از قدرت منطقه‌ای محور مقاومت اظهار کرد: گشایش‌های جدید چه در روابط میان ایران و کشورهای عربی به‌خصوص عربستان و هم‌چنین در روابط میان سوریه و کشورهای عربی روی داد که بر نگرانی‌های این رژیم افزوده است.

حجت الاسلام صالحی افزود: وقایع اخیر نشان می دهد که تمام این درگیری‌ها قدرت بازدارندگی اسرائیل جنایتکار را تضعیف کرده و جایگاه بین‌المللی آن را نابود می‌کند و تنها نظامی که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک در منطقه تغییر کند رژیم صهیونیستی است نه ایران اسلامی.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری شعار سال به نام مهار تورم و رشد تولید گفت: ۲ مولفه مهم رشد نقدینگی و رشد نرخ ارز را می‌توان از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر رشد تورم دانست.

او اضافه کرد: توجه و اتخاذ سیاست‌های پولی و مالی مناسب و هم‌چنین توجه ویژه به مسأله ثبات نرخ واقعی ارز در کشور باید مورد توجه ویژه سیاست‌گذاران قرار گیرد.

خطیب جمعه قصرشیرین گفت: رشد بی‌رویه نقدینگی باعث رشد سریع تقاضا برای کالاها و خدمات شده و از آنجا که در کوتاه‌مدت عرضه کالا و خدمات محدود است، این امر منجر به ایجاد تورم در اقتصاد می‌شود.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به روز عید فطر روز پاداش مسلمانان روزه دار گفت: محبة‌الله یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین شاخص‌ها و نشانه‌های ایمان حقیقی است که میوه و ثمره ماه رمضان، موهبت و هدیه اصلی این ماه که باید از خدای متعال بخواهیم و در شب‌های قدر و عید فطر به دنبالش باشیم، محبة‌الله است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha