هفته پرحادثه در کوهستان‌های کرمانشاه با ۴ نفر فوتی

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: در طول هفته گذشته چهار نفر در مناطق مختلف استان بر اثر سقوط از ارتفاعات جان خود را از دست دادند.

«محمدباقر محمدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته (جمعه ۲۵ فروردین) ساعت ۱۸:۱۲ دقیقه طی تماس تلفنی مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گزارشی مبنی بر سقوط یک نفر از ارتفاعات کوه ترازک شهرستان اسلام آبادغرب اعلام شد.

وی یادآور شد: متاسفانه در این حادثه فرد مورد نظر جان خود را از دست داده بود که یک تیم عملیاتی بلافاصله با تجهیزات امدادی و کوهستان جهت انتقال جسد کوهنورد به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: در یک حادثه مشابه دیگر نیز ۲ کوهنورد بامداد روز جمعه در ارتفاعات «پراو» به دلیل شرایط بد آب و هوایی دچار حادثه شدند.

هفته پرحادثه در کوهستان‌های کرمانشاه با ۴ نفر فوتی

محمدی با بیان اینکه در این حادثه یک کوهنورد مصدوم و کوهنورد دیگر فوت کرد، افزود: به دلیل شرایط بد آب و هوایی و هشدارهای مکرر هواشناسی مبنی بر امکان برخورد صاعقه، بارش شدید باران و تاریکی مسیر، امکان صعود نیروهای عملیاتی به ارتفاعات وجود نداشته و تیم نهایتا توانست ساعت هشت به محل اعزام شود.

وی با اشاره به اینکه مسیر امدادرسانی جهت دسترسی به حادثه دیدگان طولانی بود اضافه کرد: طی هماهنگی بعمل آمده تیم از مسیر دوم به ارتفاعات صعود کرده و به کوهنورد مصدوم که توسط کوهنوردان مستقر در پناهگاه به پایین منتقل شده بود دسترسی پیدا کردند.

محمدی ادامه داد: یک تیم عملیاتی با انجام کمک های اولیه، فیکس و بسکت کردن مصدوم نسبت به انتقال ایمن مصدوم به دامنه کوه اقدام کرده و یک تیم نیز جهت انتقال فرد فوتی به مسیر ادامه داد که در نهایت در ساعت ۲:۴۵ دقیقه عصر دیروز جنازه کوهنورد فوت شده تحویل عوامل قضایی حاضر در محل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: در یک حادثه دیگر یک مرد ۶۲ ساله به دنبال سقوط از ارتفاعات شهرستان سنقروکلیایی جان خود را از دست داد.

هفته پرحادثه در کوهستان‌های کرمانشاه با ۴ نفر فوتی

وی افزود: پس از تماس تلفنی واحد آتش‌نشانی شهرستان سنقر و کسب خبری مبنی بر سقوط‌ یک مرد ۶۲ ساله از ارتفاعات‌ این شهرستان به سرعت نیروهای عملیاتی پایگاه امداد و نجات «مله ماس» به محل مورد نظر اعزام شده و پس از انجام عملیات جستجو و نجات و طی هماهنگی با پلیس انتظامی جسد فرد فوتی را به پایین کوه منتقل کردند و سپس به سازمان آرامستان‌ها در محل تحویل دادند.

محمدی یادآور شد: در آخرین حادثه کوهستان در هفته گذشته نیز یک مرد ۶۰ ساله بر اثر سقوط از ارتفاعات «شیره چقا» شهرستان دالاهو جان باخت که به دنبال گزارش مردمی و تماس تلفنی نیروهای مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر گزارش این سقوط اعلام شد.

وی اظهار کرد: نیروهای امدادی پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر شعبه دالاهو نیز بلافاصله با پشتیبانی نیروهای امدادی شعبه سرپل‌ذهاب به محل حادثه اعزام شدند که پس از چهار ساعت پیمایش و عملیات جستجو، جسد فرد فوتی را به پایین کوه منتقل کرده و تحویل عوامل نیروی انتظامی حاضر در محل دادند.

محمدی تاکید کرد: گروه‌های کوهنوردی قبل از صعود اطلاعات صعود خود را به هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر استان اعلام و حتما یکی از اعضا دوره‌های امداد و نجات در کوهستان را گذرانده باشد تا در مواقع نیاز اقدامات اولیه را قبل از حضور نیروهای امدادی انجام دهد.

وی افزود: کوهنوردان همچنین قبل از صعود شرایط آب و هوایی را بررسی کرده و بدون تجهیزات، سرپرست و راهنما از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و در صورت بروز حادثه هم با شماره ۱۱۲ تماس حاصل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha