امدادگران هلال احمر ۲ کوهنورد حادثه دیده را نجات دادند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در ۲ حادثه جداگانه ۲ کوهنورد ۶۸ و ۵۷ ساله که به دلیل سقوط از ارتفاع مصدوم شده بودند توسط امدادگران این جمعیت نجات داده شدند.

محمدباقر محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حادثه نخست در ساعت ۰۹:۴۷ دقیقه امروز طی تماس نیروهای مردمی‌ با مرکز کنترل هماهنگی و عملیات EOC این استان، سقوط کوهنوردی ۶۸ ساله در ارتفاعات کوه فرخشاد اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله نیروهای امدادی پایگاه امداد و نجات کوهستان شهید حائری زاده شعبه کرمانشاه با تجهیزات لازم به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: نجاتگران‌ این جمعیت پس دسترسی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی به دلیل شدت جراحات وارده به فرد مصدوم جهت تسریع در عملیات انتقال با هماهنگی مرکز EOC تیم واکنش سریع ستاد استان نیز به عنوان پشتیبان به محل اعزام شدند.

محمدی افزود: در این حادثه نجاتگران‌ طی عملیاتی چند ساعته فرد مصدوم را به پایین کوه منتقل و به عوامل فوریت های پزشکی تحویل دادند. ️

وی ادامه داد: در یک حادثه جداگانه دیگر نیز که صبح روز گذشته در شهرستان پاوه روی داد یک کوهنورد ۵۷ ساله که به دلیل سقوط از ارتفاع مصدوم شده بودن نجات داده شد.

امدادگران هلال احمر ۲ کوهنورد حادثه دیده را نجات دادند

افزایش حوادث سقوط در کوهستان

محمدی بیان کرد: در ساعت ۰۷:۰۷ دیروز (جمعه)، نیز خبری توسط مرکز کنترل هماهنگی و عملیات EOC جمعیت هلال احمر استان مبنی بر مصدومیت و ترومای سر و گردن فردی ۵۷ ساله در ارتفاعات کوه شاهو به پایگاه امداد و نجات سه‌ راهی‌ باینگان جمعیت هلال احمر پاوه اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله نجاتگران‌ این جمعیت به محل حادثه اعزام شدند و پس از دسترسی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی، فرد مصدوم را به مرکز درمانی انتقال یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تاکید کرد: گروه‌های کوهنوردی قبل از صعود اطلاعات صعود خود را به هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر استان اعلام و حتما یکی از اعضا دوره‌های امداد و نجات در کوهستان را گذرانده باشد تا در مواقع نیاز اقدامات اولیه را قبل از حضور نیروهای امدادی انجام دهد.

وی افزود: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون حوادث سقوط کوهنوردان در کوهستان و ارتفاعات منطقه به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha