۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85083149
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اهدای خون در استان مرکزی ۱۸ درصد افزایش یافت

۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85083149
اهدای خون در استان مرکزی ۱۸ درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: میزان اهدای خون در این استان در لیالی قدر امسال نسبت به سال گذشته، ۱۸ و هفت دهم درصد افزایش یافت.

دکتر«ریتا ظهیری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: یک‌هزار و ۲۱ نفر از مردم روزه‌دار این استان در شب‌های قدر برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال استان مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه، سال گذشته در لیالی قدر۸۶۰ نفر برای اهدا خون در استان مراجعه کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۷۰۱ نفر موفق به اهدای خون برای بیماران نیازمند شدند، که از این تعداد، ۶۷۱ نفر مرد و بقیه زن هستند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: تدابیر لازم برای اهدای خون مردم‌روزه دار در شب‌های قدر فراهم بود و مردم می‌توانستند در ۲ نوبت صبح و پس از افطار برای اهدای خون مراجعه کنند.

ظهیری یادآوری شد: حداقل سن اهداکنندگان خون زن و مرد ۱۸ سال تمام است و افراد تا ۶۵ سال می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد و با این اقدام، انتقال خون در ایران قانونمند و از پراکنده‌کاری در این زمنیه جلوگیری شد.

اکنون سازمان انتقال خون در ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه تامین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم در کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha