۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85083803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه سوریه وارد الجزایر شد

۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵
کد خبر: 85083803
وزیر خارجه سوریه وارد الجزایر شد

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه سوریه امروز (شنبه) در چارچوب یک سفر رسمی وارد الجزایر شد و در سخنانی بر عمق روابط میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری سانا در این باره گزارش داد که فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در فرودگاه «هواری بو مدین» مورد استقبال «حمد عطاف» وزیر امور خارجه الجزایر و نمیر الغانم سفیر سوریه در الجزایر و شماری از مقامات وزارت امور خارجه الجزایر قرار گرفت.

المقداد قرار است در این سفر با مقامات الجزایر درباره تقویت روابط دو جانبه میان دو کشور و راهکارهای توسعه آن گفت‌وگو می‌کند.

طبق این گزارش، المقداد و مقامات الجزایر همچنین آخرین تحولات عربی و بین المللی و هماهنگ سازی مواضع میان دو کشور را بررسی خواهند کرد.

المقداد پس از ورود به الجزایر تاکید کرد: سوریه و الجزایر روابط قوی و نزدیکی دارند و رهبری الجزایر در کنار سوریه بوده و همچنان هست.

المقداد افزود: رایزنی‌ها با الجزایر هرگز قطع نشده است و ما نیاز به تقویت و توسعه روابط دوجانبه داریم و سفر من بیانگر احساسات صادقانه رهبری سوریه نسبت به الجزایر است.

المقداد با تاکید بر اینکه دیدگاه صادقانه‌ای از سوی رهبری دو کشور برای توسعه زمینه‌های همکاری دوجانبه وجود دارد، به حمایت الجزایر از سوریه در مواجهه با پیامدهای فاجعه زلزله اشاره کرد.

پیش‌تر منابع مطلع اعلام کرده بودند که وزیر خارجه سوریه سفری به الجزایر و تونس خواهد داشت.

طبق گفته این منابع، فیصل مقداد ابتدا به الجزایر خواهد رفت و در خصوص تقویت همکاری های دوجانبه در تمامی زمینه ها رایزنی خواهد کرد.

وی در مورد آخرین تحولات سیاسی جهان عرب نیز رایزنی می‌کند به ویژه اینکه کشور الجزایر اکنون ریاست دوره ای اتحادیه عرب را برعهده دارد.

الجزایر هیچگاه روابط خود با دمشق را قطع نکرد و سفارت خود را تعطیل نکرد و در شکستن تحریم‌های وضع شده علیه سوریه چند ساعت بعد از زلزله ویرانگر اخیر پیشگام بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha