۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۲۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85087083
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ازسرگیری روابط برادرانه؛ محور رایزنی المقداد و رئیس جمهور تونس

تهران-ایرنا- منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) از دیدار وزیر خارجه سوریه با رئیس جمهوری تونس و گفت‌وگوی آنها درباره از سرگیری روابط برادرانه میان دو کشور خبر دادند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری سانا، قیس سعید رئیس جمهوری تونس در جریان این دیدار اظهار داشت: تونس هم بر از سرگیری روابط طبیعی با سوریه و بازگشت این روابط به سطح برادرانه و توسعه آن اصرار دارد.

وی گفت: نیاز به افزایش فرصت‌ها و چارچوب‌ها برای مشورت و هماهنگی میان دو کشور در پرونده‌های مختلف دوجانبه در زمینه های مختلف وجود دارد.

قیس سعید ادامه داد: عزم مشترکی برای ایجاد انگیزه جدید برای روابط دوجانبه و ارتقای آن به بالاترین سطوح وجود دارد.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز پس از دیدار با رئیس جمهور تونس اعلام کرد: سفارت سوریه در تونس در روزهای آینده افتتاح و سفیر و کارکنان دیپلماتیک به این کشور اعزام خواهند شد.

وزارت امور خارجه تونس دوشنبه شب از سفر پیش‌بینی شده فیصل المقداد به تونس «در چارچوب تمایل به بازگرداندن روابط دوجانبه به روال عادی خود» خبر داده بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه تونس آمده است: وزیر امور خارجه سوریه در سفری کاری دو روزه به دعوت نبیل عمار وزیر امور خارجه تونس وارد این کشور شده است.

در ادامه بیانیه آمده است: این سفر در راستای احترام به روابط برادرانه دیرینه بین دو کشور و در چارچوب تمایل به بازگرداندن روابط دوجانبه به روال عادی خود پس از انتصاب سفیر تونس در دمشق و تصمیم دولت سوریه برای بازگشایی سفارت در تونس و تعیین سفیر صورت گرفته است.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه که هم‌اکنون در تونس به سر می‌برد، شنبه گذشته در یک سفر رسمی سه روزه به الجزایر رفت و قرار است پس از تونس به عراق برود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha