۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85084046
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

"تام" تاریخ‌سازی ملایر در تحول اقتصادی

۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۰۵
کد خبر: 85084046
"تام" تاریخ‌سازی ملایر در تحول اقتصادی

همدان- ایرنا- طرح تحول اقتصادی ملایر با نام اختصاری "تام" که پس از ماه‌ها کار کارشناسی تدوین و به تازگی فراخوان آن نیز اعلام شد، فرصتی ناب و تکرار نشدنی پیش روی مردم و سرمایه‌گذاران قرار داده تا برای پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر ملایر سهیم شوند.

به گزارش ایرنا؛ "تام" ملایر را امروز در گذرگاه بزرگ تحول اقتصادی در عرصه‌های مختلف قرار داده است، آن هم با مشارکت مردم، ارائه نظرها و پیشنهادات و تبادل فکر و اندیشه آنها، تا زودتر از آنچه تصور می‌شود، طرح تحول اقتصادی ملایر در مسیر تحول‌آفرینی قرار گیرد.

طبق الگوی طراحی شده در تام، مردم می‌توانند از طریق یکی از سه روش همچون مشارکت مالکان اراضی یا مستحدثات، مشارکت صاحبان ایده و طرح‌های دانش‌بنیان، تولیدی و تحول‌آفرین و مشارکت صاحبان سرمایه‌های خرد یا کلان، در طرح بزرگ تحول اقتصادی ملایر سهیم شوند.

اما در این مسیری که از سوی مدیریت عالی شهرستان ملایر، هموار و پیش‌روی مردم ملایر و البته به عنوان سرمایه‌ای برای آیندگان، قرار داده شده، از همه اقشار مردم دعوت شده به طرح تام بپیوندند.

برای پیوستن به "تام" فرم درخواست مشارکت در طرح تحول اقتصادی ملایر در سه بخش طراحی شده که مردم می‌توانند با تکمیل این فرم، راه‌های روشنی را پیش‌روی تام قرار دهند.

گام‌های بزرگی در حوزه تحول اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تولید در این شهرستان برداشته شده که مصداق بارز حرکت در مسیر تحقق شعار سال "مهار تورم و رشد تولید" است، از در دست اجرا بودن ده‌ها میلیارد تومان طرح و پروژه در ملایر گرفته تا تامین یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای پروژه عظیم نهضت ملی مسکن، تنها گوشه‌ای از طرح‌های تحولی این شهرستان برای پیشرفت و آبادانی است تا در کنار "تام" پازل اقتصادی و توسعه‌ای جهان شهر ملایر تکمیل شود.

"تام" تاریخ‌سازی ملایر در تحول اقتصادی

در عین حال تهیه و تدوین طرح تحول اقتصادی ملایر، عیدی بزرگ سال ۱۴۰۲ به مردم این شهرستان بود و نشان داد که فرماندار ویژه ملایر به تبع سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، دغدغه رونق اقتصاد و معیشت، اشتغال و تولید شهرستان را دارد و عزم خود را برای اجرایی کردن این طرح جزم کرده است.

ماه‌هاست که فرماندار ویژه ملایر و تیم اقتصادی وی با بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات کارشناسانه فعالان حوزه‌های مختلف در تلاش برای تدوین و ارائه طرح تحول اقتصادی ملایر "تام" هستند و به تازگی نیز در یک نشست هم‌اندیشی با فعالان عرصه خبر و رسانه، خواستار ارائه راهکارهای مناسب برای معرفی و مشارکت هر چه بیشتر مردم در این طرح شدند.

تاکید "سلمان اسماعیلی" در نحوه مشارکت مردم در پروژه‌های اقتصادی شهرستان از طریق فرم طراحی شده بود، اینکه در بهترین زمان ممکن بتوان بهترین نتیجه را به دست آورد و هر چه سریعتر مردم را در توسعه و سرمایه‌گذاری شهر سهیم کرد.

به گفته معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر تاریخ چند هزار ساله ملایر تصویری چشم‌نواز از نجابت، شرافت و سخت‌کوشی مردمان این دیار را به نمایش گذاشته است و امروز در طلیعه قرن جدید شاهد پیشرفت ملایر در بسیاری از شاخص‌های توسعه انسانی، عمرانی و اقتصادی هستیم.

اعلام فراخوان طرح تحول اقتصادی این شهرستان، همه اقشار و گروه‌های مختلف این شهرستان را بر آن داشت تا در راستای لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول‌خواهی و تحقق شعار سال یعنی مهار تورم، رشد تولید، برای پیشرفت و آبادانی بیشتر ملایر به طرح بزرگ تحول اقتصادی ملایر (تام) بپیوندند.

"تام" تاریخ‌سازی ملایر در تحول اقتصادی

نمونه فرم درخواست مشارکت مردم در پروژه‌های اقتصادی ملایر

"سلمان اسماعیلی" ضمن دعوت مردم برای مشارکت در تام، از ارائه جزئیات بیشتر درباره طرح تحول اقتصادی ملایرخبر داد و تاکید کرد: زیرساخت‌های بزرگی طی‌ سال‌های گذشته در ملایر فراهم شده و در موارد متعدد رتبه‌ها و نشان‌های خوبی در تراز محلی، ملی و جهانی به نام ملایر به ثبت رسانده‌ایم.

به گفته وی، هنوز راه‌های نرفته فراوانی پیش روی ما است و ملایر با همه ظرفیت‌ها و استعدادهای تاریخی، طبیعی، انسانی، صنعتی و کشاورزی خود با جایگاه شایسته‌اش فاصله دارد.

اسماعیلی در عین حال اصرار بر روش‌های سنتی، نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی مورد نیاز، خام فروشی بسیاری از محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی، سهم ناچیز از تجارت و بازار ملی و جهانی در بسیاری از محصولات و مزیت‌های رقابتی و کمبود صنایع بزرگ و دانش‌بنیان نمونه‌ای از اشکالات زیست‌بوم اقتصادی این شهرستان عنوان کرد.

فرماندار ویژه ملایر اما معتقد است با این همه چشم‌انداز، آینده ملایر بسیار روشن و بخش بزرگی از الزامات و زمینه های مورد نیاز برای تحول اقتصادی فراهم است، لیکن شرط اساسی برای آفرینش و ساخت ملایری جدید و پیشرفته، همدلی، همراهی و مشارکت همگانی است.

اسماعیلی در عین حال کلید معجزه‌آفرین در تحول اقتصادی را مردمی‌سازی اقتصاد می‌داند و این مردم هستند که می‌توانند با ورود بیشتر به صحنه اقتصادی شهرستان و با اشتراک‌گذاری سرمایه‌های مادی و معنوی، تحولی بزرگ را سامان دهند.

بناست دست‌اندرکاران طرح تحول اقتصادی ملایر "تام" در حمایت و همراهی با مردم، طرحی نو دراندازند و با شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی این شهرستان و برقراری ارتباط موثر بین فعالان اقتصادی و نیز حمایت همه‌جانبه از اقتصاد مردمی و بخش خصوصی، مسیری جدید پیش روی ملایر قرار دهند.

راه‌اندازی کارگروه تحول اقتصادی شهرستان ملایر، از گام‌های مهم برای تحقق "تام" است که در این راستا فرصت‌های سرمایه‌گذاری ملایر شناسایی و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر: طبق این الگو امکان مشارکت همه علاقه مندان از طریق یکی از سه روش مشارکت مالکان اراضی یا مستحدثات، مشارکت صاحبان ایده و طرح‌های دانش‌بنیان، تولیدی و تحول‌آفرین و مشارکت صاحبان سرمایه‌های خرد یا کلان فراهم است.

فعال‌سازی و مشارکت هرچه بیشتر مردم و بخش خصوصی در تحول اقتصادی ملایر گام دیگر در تحقق "تام" است که به گفته فرماندار ویژه ملایر، برای دستیابی به این مهم و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود، الگویی طراحی شده تا ظرفیت‌های موجود در فرآیندی قانونی و شفاف، شناسایی، ارزیابی، اولویت‌بندی و در نهایت به پروژه‌های اجرایی تبدیل شود.

طبق این الگو امکان مشارکت همه علاقه مندان از طریق یکی از سه روش مشارکت مالکان اراضی یا مستحدثات، مشارکت صاحبان ایده و طرح‌های دانش‌بنیان، تولیدی و تحول‌آفرین و مشارکت صاحبان سرمایه‌های خرد یا کلان فراهم است.

اسماعیلی در این باره توضیح داد: در این فرآیند، ظرفیت‌های مردم و بخش خصوصی به لحاظ فنی، اقتصادی و حقوقی در کارگروه‌های تخصصی ارزیابی و در صورت تایید و احراز ارزش‌های تجاری و اقتصادی به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری ملایر انتخاب خواهند شد.

در گام چهارم؛ فرصت‌های سرمایه‌گذاری ملایر در سیر مراحل قانونی، صدور مجوزهای لازم، آموزش، مشاوره، تامین سرمایه، تجاری‌سازی و تبلیغات مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

بخش مهم تام، دعوت فرماندار ویژه ملایر از همه مردم، صاحب‌نظران، جوانان، نخبگان، فنآوران، کارآفرینان، فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع، مالکان، سرمایه‌گذاران، اشخاص حقیقی و حقوقی، دستگاه‌های اجرایی، شهرداران، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و رسانه‌ها بود که تا در لبیک به رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول‌خواهی و تحقق شعار سال یعنی "مهار تورم و رشد تولید" و برای پیشرفت و آبادانی بیشتر ملایر، به طرح بزرگ تحول اقتصادی ملایر (تام) بپیوندند.

به گزارش ایرنا؛ طرح تحول اقتصادی ملایر "تام" کنار دیگر شاخص‌ها، افقی روشنی پیش‌روی این شهرستان قرار داده و دولتمردان به پشتوانه دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی، مسیری هموار را برای رشد و پیشرفت همه‌جانبه در پیش گرفته‌اند تا بیش از گذشته انقلابی در حوزه اقتصادی و عمرانی این شهرستان با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر رخ دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha