معاون استاندار فارس: رشد تولید را از طریق فعال کردن واحدهای تولیدی راکد دنبال می‌کنیم

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید، گفت: برای تحقق این مهم می تواند از طریق فعال کردن واحدهای تولیدی راکد اقدام کرد.

محسن ربانی زاده، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این منظور می توان ظرفیت های موجود راکد در واحدهای تولیدی را بدون نیاز به نقدینگی و فقط با یک نقدینگی سرمایه در گردش یا نقدینگی تکمیلی سرمایه گذاری ثابت، فعال کرد.

وی ادامه داد: در این بین، بنگاه هایی که کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت دارند می توانند بهترین گزینه های هدف ما باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: البته این روند سال گذشته نیز در استان دنبال شده اما امسال با توجه به شعار سال و تاکید رهبری بر رشد تولید و مهار تورم، این مساله را با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

ربانی زاده افزود: معتقدیم که تورم و تولید ۲ قطب مخالف هم هستند و اگر می خواهیم از محل رشد تولید و مهار تورم را داشته باشیم باید نقدینگی جامعه را به سمت تولید هدایت کنیم.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق بیافتد می توانیم در عین اینکه تولید را ارتقاء می دهیم تورم را نیز کنترل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در اقتصاد اگر با هدف رونق تولید پول به بازار تزریق شود آن رونق تولید باعث تورم می شود و اگر پولی تزریق نشود تورم کاهش می یابد اما در مقابل رکود ایجاد می شود.

ربانی زاده افزود: اما از این نقدینگی را به شکل هوشمندانه به سمت تولید ببریم، هم اشتغال ایجاد می شود، هم تولید ناخالص داخلی بالا می رود و هم تورم کاهش می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha