۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85084575
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۷.۴ درصد پرونده‌های اختلاف در خراسان‌شمالی به سازش انجامید

بجنورد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی از حصول سازش در ۴۷.۴ درصد پرونده‌های دارای قابلیت گذشت در شوراهای حل اختلاف استان طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده اظهار کرد: پارسال ۷۸ هزار و ۴۲۱ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شد که این رقم نسبت به سال ماقبل سه هزار و ۷۶۳ فقره پرونده معادل ۴.۷ درصد بیشتر است.

وی افزود: پارسال با مذاکرات اصلاحی و با تلاش های مسالمت آمیز ۲۸ هزار و ۶۴۲ فقره پرونده دارای قابلیت گذشت در شوراهای حل اختلاف استان به سازش منجر شد.

رییس کل دادگستری استان خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: با این اقدام از ورودی پرونده های متعدد به شعب و محاکم دادگستری جلوگیری شد.

وی با اشاره به تشکیل و راه اندازی اتاق داوری اصناف در خراسان شمالی گفت: بیش از ۳۰ فقره پرونده طی ۲ ماه گذشته در اتاق داوری اصناف رسیدگی شد که در بیشتر موارد، اختلافات به صلح و سازش منتهی و در مواردی نیز حکم مقتضی صادر شد.

براتی زاده به واحدهای صنفی توصیه کرد که شرط داوری اصناف را در مواقع تنظیم عقود و قراردادها مطرح کنند تا در صورت اختلاف و قبل از طرح موضوعات در محاکم قضایی، مراتب در ابتدا در اتاق داوری اصناف رسیدگی شود.

وی به حصول سازش در ۱۲ فقره پرونده قتل عمدی در ۲ سال گذشته در استان اشاره و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ پنج فقره و در سال ۱۴۰۱ هفت فقره از پرونده های قتل عمدی دارای احکام قطعی و لازم الاجرا با موضوع قصاص نفس به سازش منجر شد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha