مشکلات دوچرخه سواری فارس پس از انتشار گزارش ایرنا مورد بررسی قرار گرفت  

شیراز- ایرنا- مشکلات رشته دوچرخه سواری فارس پس از انتشار گزارش ایرنا در جلسه‌ای با حضور اعضای هیات رییسه و مدیرکل ورزش و جوانان مورد بررسی قرار گرفت.

بیست و ششم فروردین ماه بود که خبرنگار ایرنا در گزارشی با عنوان "سهم اندک فارس در اردوی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان" به مشکلات این رشته پرداخته بود.

در این گزارش آمده بود: کارشناسان قهرمانان و پیشکسوتان این رشته که تعدادشان زیاد است براین باور هستند که باید هر چه زودتر با توجه به استعفای رییس هیات ٰ‌تکلیف آن با برگزاری مجمع مشخص شود هر چند در حال حاضر به صورت سرپرستی اداره می شود اما باید ثبات داشته باشد و کمتر دچار تغییر و تحول شود.

در سال های گذشته نه چندان دور دوچرخه سواران زیادی از استان فارس به ویژه در بخش بانوان خود را مطرح و حتی به عضویت تیم ملی درآمدند اما همواره هیات این رشته در فارس با چالش های زیادی همراه بوده و اعتراض و انتقاد ورزشکاران را به دنبال داشته است.

تکمیل پیست دوچرخه سواری نیاز به اعتبار دارد

مدیرکل ورزش و جوانان فارس روز یکشنبه در حاشیه دیدار با اعضای هیات رییسه دوچرخه سواری استان با بیان اینکه دغدغه های زیادی در مورد تکمیل مجموعه های ورزشی داریم، گفت: پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی پارس شیراز جزو طرح های ملی است که نیاز به تامین اعتبار از سوی وزارت ورزش و جوانان دارد و تاکنون اعتباری اختصاص نیافته است.

مشکلات دوچرخه سواری فارس پس از انتشار گزارش ایرنا مورد بررسی قرار گرفت  
جلسه هیات رییسه دوچرخه سواری با مدیر کل ورزش و جوانان

دغدغه های فراوان

دکتر حیدر صفرپور تاکید کرد: ما دغدغه فراوانی در خصوص تکمیل مجموعه های ورزشی فارس داریم و متاسفانه مجموعه پارس پس از افتتاح آماده بهره برداری نیست، ضمن اینکه گاز این مجموعه پس از چندین سال که از افتتاح گذشته است، امسال وصل شد.

وی ادامه داد: با این حال مشکلات فراوانی در این مجموعه وجود دارد؛ یکی از مشکلات پیست دوچرخه سواری است که دغدغه ورزشکاران این رشته را به دنبال داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم اهمیت دادن به ورزش بانوان، بیان کرد: پرچمدار قهرمانان رشته دوچرخه سواری در استان فارس فرانک پرتو آذر است که افتخارهای زیادی در عرصه داخلی و خارجی کسب کرده و لزوم توجه و توسعه این رشته در بین بانوان با رعایت الزامات و تدابیر لازم باید مورد توجه هیات دوچرخه سواری قرار گیرد.

عدم ثبات در راس مدیریت هیات

به گزارش ایرنا، در سال های گذشته نه چندان دور دوچرخه سواران زیادی از استان فارس به ویژه در بخش بانوان خود را مطرح و حتی به عضویت تیم ملی درآمدند اما همواره هیات این رشته در فارس با چالش های زیادی همراه بوده و اعتراض و انتقاد ورزشکاران را به دنبال داشته است.

فرانک پرتوآذر دارنده نخست رده بندی آسیا، نیلوفر دوکوهکی، دارنده ۲ نشان برنز آسیایی، فاطمه یوسفی ، نگار کریمی ٰ و ... از جمله دوچرخه سواران استان فارس هستند که مقام های ارزشمندی را کسب کرده اند.

با وجود محدودیت ها بازهم بانوان دوچرخه سوار فارس در سطح ملی درخشش خوبی داشته اند اما دراین استان استعدادیابی کمرنگ شده است چرا که در این سال ها در راس هیات دستخوش تغییرات زیادی بوده و ثبات مدیریتی نداشته است.

مشکلات دوچرخه سواری فارس پس از انتشار گزارش ایرنا مورد بررسی قرار گرفت  
فرانک پرتو آذر دوچرخه سوار پر افتخار فارس

فاطمه عباسی تنها دوچرخه سوار دعوت شده به تیم ملی

با این حال اردوی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان از امروز در تهران آغاز شده و تا پنجم اردیبهشت ادامه دارد و فاطمه عباسی تنها نماینده فارس در این اردو است.

تیم ملی دوچرخه سواری بانوان خود را برای برگزاری مسابقات آسیایی در سال ۲۰۲۳ مالزی آماده می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha