استاندار یزد: توسعه استان از منبع محوری به سمت اقتصاد دانش‌بنیان تغییر ریل داده‌است

یزد - ایرنا - استاندار یزد با بیان تغییر رویکرد و ریل گذاری اقتصاد استان از «منبع محور» به سمت «دانش بنیان» گفت: این تغییر ریل، با حرکت در مسیر علم و فناوری ممکن است و برای استان تولید ثروت خواهد کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه اردکان بیان اینکه برگزاری نشست با دانشگاه‌های استان، تشریفاتی نیست افزود: حل تمام مشکلات و خروج از بن بست های موجود، راهکار علمی دارد و از این منظر تداوم این نشست ها حایز اهمیت است

وی در واکنش به برخی اظهارات در خصوص لزوم تمرکز دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها در مراکز استان ها گفت: برخی شهرستان ها دارای ظرفیت‌های خاص هستند و اردکان از لحاظ ظرفیت های معدنی، صنعتی و جامعه نخبگانی از مناطق مستعد استان است و وجود دانشگاه ها در اردکان سبب بالندگی بیش از پیش آن خواهد شد.

استاندار یزد با بیان اینکه دانشگاه ها باید مرجعیت علمی پیدا کنند، اظهارداشت: پاسخگویی دانشگاه ها به نیازهای بخش اداری و صنعتی موجب استقبال از فعالیت های آنها و ثروت آفرینی در دانشگاه ها می شود.
فاطمی در ادامه نسبت به فراهم سازی زمینه پیوند دانشگاه ها با بخش صنعت و تولید استان و انجام حمایت های لازم از فعالیت های آن ها، اعلام آمادگی کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح بورسیه شغلی دانشجویان در سال گذشته تنها در مرکز استان اجرایی شد گفت: این طرح باید در سایر دانشگاه های استان از جمله دانشگاه اردکان نیز اجرایی شود.

فاطمی همچنین در خصوص ممنوعیت بارگذاری صنایع آلاینده جدید در محور عقدا تا مهریز خاطرنشان کرد: چالش آلایندگی می تواند فرصتی برای جامعه علمی استان و انگیزه ای برای صنایع برای حرکت به سمت فعالیت های دانش بنیان باشد.

فاطمی ، «نوآوری و فناوری» و «گردشگری» را پیشران های پیشرفت و تعالی استان عنوان و خاطرنشان کرد: تقویت این ۲ بال، مسیر توسعه و پیشرفت استان را متحول و سرعت پیشرفت آن در سطوح ملی و بین المللی را چندین برابر می کند.
این نشست پنجمین نشست استاندار یزد با اعضای هیات علمی دانشگاه های استان یزد است.

اکنون حدود ۷۰ هزار دانشجو در ۶۸ واحد دانشگاهی استان یزد تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha