۵۶هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه های زیرساختی استان اردبیل تزریق شد

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل از تزریق ۵۶هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های زیرساختی استان اردبیل در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا سیدحامد عاملی در مراسم سالروز تأسیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری اظهار کرد: استان اردبیل در حوزه ناخالص کشور رتبه ۲۵ کشور را دارد و سرانه درآمد استان نصف میانگین کشوری است و شاهد عقب‌ماندگی قابل توجهی در حوزه زیرساخت‌ها هستیم.

استاندار اردبیل اصافه کرد: راه رفع و جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان اردبیل در حوزه‌های مختلف، وحدت، همدلی و همکاری است که در این زمینه قش دستگاه قضایی استان و زیرمجموعه‌های آن همچون ۱۹ ماه گذشته بسیار مهم بوده و در سال‌ جاری پررنگ‌تر هم خواهد شد.

عاملی بیان کرد: در سال گذشته ۴۶هزار میلیارد ریال از اعتبارات مختلف و ی۱۰ هزارمیلیارد ریال هم از منبع تهاتر نفتی به پروژه‌های زیرساختی مهم استان از جمله راه‌ها، راه‌آهن، گاز، برق، آب و... تزریق شده است و در سال جاری هم با تزریق اعتبارات از منابع مختلف در راستای افق ۱۴۰۳ استان اردبیل پیش خواهیم رفت.

وی ادامه داد: افزایش یک‌میلیون تنی محصولات کشاورزی و توسعه ۱۵ طرح بزرگ صنعتی با اشتغال‌زایی ۱۲هزار نفری برنامه‌ریزی شده است و این اقدامات کلان با توجه به ظرفیت‌های موجود استان اردبیل قابل تحقق بوده و همچنین ساخت ۲۵هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن، در دستور کار است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در حوزه جذب سرمایه‌گذار همچون بخش‌های دیگر استان اردبیل عقب‌ماندگی داریم و در این راستا اقدامات لازم جهت جذب سرمایه‌گذاران در استان تدوین شده و در حال انجام بوده که نقش دستگاه قضایی در کنار دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم و اساسی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha