فیبرنوری مسیر گیاهدان به رمکان جزیره قشم ترمیم شد

قشم - ایرنا - رییس مخابرات شهرستان قشم، از ترمیم و مفصل زنی دوباره کابل فیبر نوری در مسیر گیاهدان به رمکان این جزیره و وصل دوباره اینترنت خبر داد.

فرخ شرف سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: فیبر نوری شرکت مخابرات در مسیر گیاهدان به رمکان که صبح امروز از سوی ماشین آلات پیمانکار راهسازی سازمان منطقه آزاد قشم قطع شده بود با تلاش تیم کارکنان مخابرات اعزامی از استان هرمزگان و شرکت مخابرات این شهرستان ترمیم، مفصل زنی و دوباره در مدار قرار گرفت.

وی ادامه داد: قطع این فیبر نوری باعث قطعی ارتباطات در مسیر گیاهدان به رمکان شده بود که به همین منظور با اطلاع رسانی از سوی مخابرات این شهرستان مرزی گروه های عملیاتی کابل در محل حاضر و پس از ۱۰ ساعت تلاش نسبت به تعویض ۴۵۰ متر کابل و جوش ۲۴ تار(کر) و همچنین نصب ۲ مفصل اقدام شد.

رییس مخابرات شهرستان قشم توضیح داد: این فیبر نوری باعث قطعی فناوری ۱۰ سایت ۴G، بیست و شش سایت ۳G و سی و دو سایت ۲G در منطقه قشم شده بود.

به گزارش ایرنا، قطع فیبر نوری از ساعت ۱۰:۳۳ دقیقه صبح (سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲) موجب اختلال در خطوط دیتا، اینترنت (ثابت و همراه) و خدمات دهی برخی اپراتورهای تلفن همراه در این مسیر شده بود.

قطعی فیبر نوری از سوی پیمانکاران راهسازی و سرقت کابل های مخابراتی و فیبرهای نوری در جزیره قشم مسبوق به سابقه است که موجب قطع اینترنت و تلفن در این جزیره می شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha