زیارت گلزار شهدا از مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

ملارد - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: مزار شهیدان به عنوان زیارتگاه و از مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می‌شود که باید تلاش کنیم با نوسازی و زیباسازی این مزارها نام و یاد شهیدان زنده بماند.

به گزارش ایرنا از خبر روز چهارشنبه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، عباسعلی رضایی در ادامه دیدارهای هفتگی خود به منظور پاسخگویی به ایثارگران در میز خدمت و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان به شهرستان ملارد رفت و در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای این شهرستان با نثار گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در نشست با فرماندار ملارد اظهار داشت: با عزم جدی مسئولان شهرستان و اعتباری که ما در ستاد برای ساماندهی گلزارها تخصیص دادیم، به زودی کار مرمت و بازسازی گلزار شهدای بی‌بی سکینه ملارد آغاز می‌شود.

وی با اشاره به ۲۳۰ گلزار شهدا در شهرستان‌های استان تهران، خاطرنشان کرد: امسال با اعتباراتی که در این خصوص تخصیص یافته، کار مرمت و نوسازی گلزارهایی که نیازمند بازسازی است را آغاز می‌کنیم.

رضایی با تشریح مشکلات موجود در ساماندهی گلزار شهدا، اضافه کرد: براساس قانون، بنیاد شهید موظف است که یک مرتبه کار ساماندهی و مرمت گلزار شهدا را انجام دهد و بعد از آن نگهداری، حفظ و حراست از گلزار شهدا برعهده شهرداری‌، فرمانداری‌، دهیاری و بخشداری‌ها خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر اینکه کار مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند عزم جدی همه مسئولان است، از مشارکت بنیاد در خصوص تخصیص اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدای بی‌بی سکینه (س) شهرستان ملارد خبر داد و گفت: کار مرمت و نوسازی این گلزار به زودی آغاز می‌شود.

جابر کریمی فرماندار ملارد نیز در این نشست ضمن ارج نهادن به مقام والای خانواده های شهدا گفت: خانواده های معظم شهداء و ایثارگران بر گردن همه ما حق دارند که با هیچ خدمتی ادا نخواهد شد، اما حداقل کاری که می توان کرد رسیدگی به وضعیت معیشت و اشتغال این خانواده ها است.

وی اظهار داشت: همه دستگاها و نهادها برای زنده نگهداشتن و انتقال ارزش ها و خاطرات هشت سال دفاع مقدس به نسل های آینده تلاش می کنند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت بازسازی گلزار شهدای بی بی سکینه (س) صفادشت، خاطرنشان کرد: وضعیت گلزار شهدایی که بهترین جوانان کشور در آن آرامیده اند باید به صورت منظم و با زیبایی معرفتی و بصری همراه باشد.

بر اساس این گزارش عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در میز خدمت بنیاد شهرستان ملارد حاضر شد و در دیدار چهره به چهره به درخواست‌های ایثارگران پاسخ داد.

وی همچنین با حضور در منزل خانواده شهیدان«قربانعلی و مرادعلی شوریابی»، «محمود سنایی» و جانبازان سرافراز«عباسعلی اکبری» و «علیرضا میرزایی» از مقام صبر و استقامت‌ایشان قدردانی کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در مدت کمتر از پنج ماه با حضور در۱۵ شهرستان استان تهران، ضمن بررسی وضعیت ایثارگران و دیدارهای چهره به چهره، نسبت به ساماندهی امور مربوط به ابنیه و نیروی انسانی در ادارات شهرستانی اقداماتی را انجام داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha