۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85087567
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

واحدهای فناور استان همدان حدود ۲ میلیون دلار فروش داشتند

همدان-ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه محصولات واحدهای فناور استان در بخش داخلی سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان فروش داشت گفت: همچنین این واحدها حدود ۲ میلیون دلار فروش ارزی داشتند.

به گزارش ایرنا مجید کزازی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای شورای شهر همدان اظهار داشت: واحدهای فناور با حمایت پارک علم و فناوری به ۳۰۰ مورد رسیده است که ۵۰ واحد از آنها در سال گذشته جذب شده است.

وی با تاکید بر اینکه پارک‌های علم و فناوری محلی برای رفع نیازهای شهرداری است بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در راستای به کارگیری دانش فنی برای توسعه شهر هوشمند و نیز حمایت از ایده‌های نو مرتبط با نیازهای فناورانه مدیریت شهری تاکید کرد.

کزازی تاکید کرد: نیازها و مشکلات مدیریت شهری در یک وب سایت بارگذاری شود تا شرکت های دانش بنیان به آنها دسترسی داشته باشند و در صدد رفع آن برآیند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری یکی از مجموعه های وزارت علوم و فناوری و محصول محور است افزود: پارک علم و فناوری آمادگی خود را برای همکاری با شهرداری و رفع نیازهای آن مجموعه اعلام می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری همدان اظهار داشت: پارک‌ علم و فناوری محلی برای رفع نیازهای فناورانه دستگاه‌های اجرایی استان است و ایده های نوآورانه ای که از شتاب دهنده ها در مراکز رشد و توسعه پیدا می کند، در پارک های علم و فناوری شکل می گیرند.

همدان رتبه اول اجرای برنامه های اقتصاد دانش بنیان کشور را کسب کرد

کزازی با بیان اینکه استان همدان رتبه اول اجرای برنامه های اقتصاد دانش بنیان کشور را کسب کرده است گفت: در سال ۱۴۰۱ کمیته های ۶گانه کشاورزی، سلامت، میراث فرهنگی، صنعت و معدن، علم و فناوری و تجاری سازی فناوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات در دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان شکل گرفت.

وی اظهار داشت: تلاش‌های بسیار چشمگیری در توسعه فضای فیزیکی پارک علم و فناوری همدان صورت گرفته است و پارک علم و فناوری محلی برای جذب نوآوران و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به آنان است.

واحدهای فناور استان همدان حدود ۲ میلیون دلار فروش ارزی داشتند

رئیس پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه ۵۱ درصد سهام صندوق نوآوری و شکوفایی باید به بخش خصوصی واگذارشود افزود: پارک علم و فناوری همدان در زمان تاسیس صندوق نوآوری و شکوفایی در استان به منظور تخصیص سهام به شهرداری مراجعه کرد اما نتایج مثبتی حاصل نشد.

کزازی ادامه داد: از ظرفیت بخش خصوصی سرمایه گذاری در صندوق نوآوری و شکوفایی استقبال می شود و مصوب شد میزان سرمایه در صندوق نوآوری و شکوفایی به ۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به فعالیت پارک های جامع علم و فناوری در تمام استان ها گفت: پارک های جامع در تمامی زمینه های مختلف آماده پذیرش نوآور است و علاوه برآن پارک های تخصصی نیز می توانند در استان ها شکل بگیرند.

رئیس پارک علم و فناوری همدان اظهار داشت: حمایت های مادی از شرکت های دانش بنیان و اعطای تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ و منابع اعتباری داخلی پارک علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در اولویت کاری پارک علم و فناوری همدان قرار دارد.

۸۰ درصد تخفیف تبلیغات محیطی برای شرکت های دانش بنیان

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه برای شرکت های دانش بنیان تا ۸۰ درصد تخفیف در تبلیغات محیطی در نظر گرفته شده است افزود: باید به سمت سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان پیش رویم و یک شتاب دهنده تخصصی در شهرداری راه اندازی شود.

حمید بادامی نجات ادامه داد: شرکت های دانش بنیانی که در راستای فعالیت علمی خود ساختمان بنا کنند از معافیت های پرداخت عوارض بهره مند می شوند.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: شورای اسلامی شهر همدان آمادگی لازم را دارد از تمامی ظرفیت های پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان ها استفاده کند و وارد تعاملات جدی و قراردادهای بنیانی شود.

علی رضایی افزود: همچنین تعامل با پارک علم و فناوری و برگزاری برخی از آموزش های لازم در راستای موضوعات نوظهور برای کارکنان شهرداری و ارتقای مهارت کسب و کار در حوزه های مبتنی بر دانش و فناوری در دستور کار قرار دارد.

رئیس پارک علم و فناوری همدان در جلسه هم اندیشی با اعضای شورای شهر همدان به منظور انعقاد تفاهم نامه و با هدف معرفی ظرفیت های زیست بوم فناوری استان در زمینه بهبود و رفع مشکلات و معضلات در بخش های مختلف مدیریت شهری و معرفی اقدامات و حمایت های پارک علم و فناری از شرکت های دانش بنیان، به همراه مدیران بخش فناوری پارک، با اعضای شورای شهر همدان دیدار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha