۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۳۰
کد خبر: 85087676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گیاهان دارویی در ۸۰۰ هکتار از مراتع استان مرکزی کشت شد

اراک - ایرنا - رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: گیاهان دارویی سال گذشته در ۸۰۰ هکتار از مراتع این استان کشت شد.

«نصرت الله اکبری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کشت و توسعه ۸۰۰ هکتار گیاهان دارویی سال گذشته در مراتع استان مرکزی برای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تعهد شده بود که در راستای توسعه گیاهان دارویی، گونه مرتعی باریجه در مراتع شهرستان‌های دلیجان، تفرش و ساوه کشت شد.

وی از اجرای طرح بیولوژیک در ۸۰۰ هکتار از شهرستان‌های استان مرکزی خبرداد و گفت: در راستای افزایش پوشش گیاهی و حفاظت از خاک بذرکاری و کپه‌کاری در سطح این اراضی انجام شده‌ است.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات بیومکانیک شامل چاله فلسی، حلالی و بوته کاری نیز در این مدت در ۵۰۰ هکتار از مراتع شهرستان‌های زرندیه و ساوه اجرا و در این طرح گونه‌ آتریپلکس کشت شد.

اکبری ادامه داد: اجرای طرح‌های مرتعداری در استان مرکزی به صورت مشارکتی با مرتعداران انجام و در این طرح مرتعداران شناسایی و برای آنان توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان طرح تهیه می‌شود.

وی از آغاز طرح مدیریت چرای دام و قرق مراتع در استان مرکزی خبرداد و گفت: در این طرح از ورود دام مازاد، زودتر از موعد و خارج از فصل چرا به مراتع استان جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار کرد: طرح مدیریت چرای دام و قرق مراتع سال گذشته در ۲۵۰ هزار هکتار از مراتع استان اجرایی و از ورود دام مازاد و خارج از فصل چرا به مراتع استان جلوگیری شد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha