زمان رسیدگی به پرونده کارگران در گلستان ۴۴ روزه شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگران در این استان طی سال قبل به ۴۴ روز رسید که نسبت به مدت سال قبل ۲۱ درصد کاهش  یافته است.

به گزارش ایرنا، حسینعلی خواجه‌مظفری روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامی‌داشت هفته کارگر ( ۵ تا ۱۱ اردیبهشت) پارسال ۳ هزار و ۷۱۵ فقره پرونده در مراجع حل اختلاف و هیات تشخیص کارگری استان رسیدگی و منجر به صدور رای شده که ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال افزایش عملکرد دارد.

وی یادآور شد: همچنین از این تعداد، هزار و ۴۷۴ پرونده معادل ۴۰ درصد منجر به سازش بین کارگر و کارفرما شده است.

خواجه‌مظفری ادامه داد: در گلستان ۱۶ هیات تشخیص و هشت شورای حل اختلاف کارگری فعالیت دارد.

تدارک ۲۰۰ برنامه گرامی داشت هفته کارگر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: برای گرامی داشت هفته کارگر ۲۰۰ برنامه متنوع در حوزه‌های مختلف تدارک دیده شده و از پنجم اردیبهشت ماه امسال با عطر افشانی از مزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهید کارگری آغاز می‌شود.

وی بیان کزد: برپایی یادواره ۷۰ شهید کارگری، بهره‌برداری از چهار خانه بهداشت کارگری و خانه فرهنگ کار، برپایی میز خدمت، بهره‌برداری از ۱۲ طرح اشتغالزایی و خدماتی، سرکشی از کارگران آسیب دیده ناشی از کار، بازدید ازواحدهای تولیدی کارگری، نشست های آموزشی و مسابقات ورزشی از مهم‌ترین برنامه‌های تدارک دیده شده این اداره در گرامی‌داشت هفته کارگر است.

وی گرامی‌داشت هفته کارگر را فرصت مغتنم برای تبیین جایگاه این قشر در تولید داخلی برشمرد و افزود: در این استان ۲۸۰ هزار و ۳۷۰ کارگر بیمه شده در ۴۶ هزار و ۶۶۹ کارگاه فعالیت دارند.

ثبت ۳۷ هزار فرصت شغلی در سامانه رصد 

وی گفت: سال قبل تعهد ایجاد فرصت شغلی تعیین شده در استان ۳۱ هزار و ۳۱۰ شغل بود ولی  ۳۷ هزار و ۴۴۶ شغل در سامانه رصد توسط دستگاه‌های مرتبط ثبت شده است.

وی ادامه داد: براساس راستی آزمایی انجام شده ۷۲ درصد فرصت شغلی ثبت شده در سامانه رصد، واقعی است.

به گفته وی راستی‌آزمایی به صورت پیامکی، تلفنی و مراجعه حضوری انجام شده است.

تعهد ۲۵ هزار فرصت شغلی برای امسال 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: امسال تعهد ایحاد فرصت شغلی برای استان ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر بوده است.

خواجه‌مظفری با اشاره به این که حوادث ناشی از کار در استان سال قبل نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش ۲۴ درصدی دارد، گفت: این عملکرد سبب شده تا این استان رتبه در روابط کار از ۱۸ به چهار ارتقا یابد.

اقتصاد اصلی استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت برپایه کشاورزی استوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha