امام جمعه شاهرود: آزادی بر اساس تعریف اسلام مبتنی بر فطرت و برخلاف نظر غربی‌ها است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت: آزادی واقعی در اسلام رهایی از چارچوب و خواسته‌های مادی است و این تعریف برخلاف نظر غربی‌ها است که نقطه مقابل فطرت انسان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای پیامبر اعظم (ص) که با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شد، افزود: آزادی واقعی معنوی است و در مقابل آزادی ولنگاری غربی قرار دارد.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: تعریف آزادی از دیدگاه غربی‌ها طی چند قرن گذشته بر خلاف فطرت، حق و یک دروغ بزرگ به مردم بوده است.

وی با بیان اینکه روزه گرفتن برای انسان آزادی معنوی را به دنبال دارد، ابراز کرد: انسان روزه‌دار با انتخاب، اختیار و آزادی مبطلات ظاهر را انجام نمی‌دهد و توجه به مردم و نیازمندان در قالب پرداخت زکات در دستور کار قرار داده که این عمل آزادی را معنا می‌کند.

امام جمعه شاهرود: آزادی بر اساس تعریف اسلام مبتنی بر فطرت و برخلاف نظر غربی‌ها است

حجت الاسلام امینی به دیدار رهبر معظم انقلاب با دانشجویان اشاره کرد و گفت: جوانان و دانشجویان باید به دنبال ایجاد تحول در ذهن و واقعیت‌ها در کشور و سپس در جهان باشند.

وی با بیان اینکه جوانان و دانشجویان نباید تنها این تحول را برای کشور بخواهند، ادامه داد: اگر ما به دنبال تمدن‌سازی آخر الزمانی هستیم باید زمینه‌های آن را در جهان فراهم کنیم.

خطیب جمعه شاهرود تاکید کرد: کسانی می‌توانند یاریگر امام زمان (عج) باشند که نگاه جهانی دارند.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه عدالت رفع نابرابری است، افزود: گستره عدالت از ذهن، قلب، عقیده و قضاوت‌های شخصی آغاز و به مبارزه با استکبار برای ایجاد عدالت بین‌المللی کشیده می‌شود.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه راهبردهایی برای جوانان در زمان انتظار فرج ضروری است، ابراز کرد: کاستی‌ها در زمان انتظار باید با کار،تلاش و توکل به خدا برطرف شود.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به خود و ایجاد ناامیدی است، اظهار کرد: فرهنگ غلط خودتحقیری و بدبینی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی از جمله راهبردهای دشمنان در چندین دهه گذشته نسبت به ملت ایران بوده است.

خطیب جمعه شاهرود در بخش دیگر سخنان خود عقب نشینی صهیونیست‌ها از تعرض به مسجد الاقصی را موقتی خواند و گفت: غربی‌ها با افتتاح سفارت‌خانه این رژیم جعلی در کشور آذربایجان به دنبال تنفس مصنوعی به این رژیم غاصب و کودک‌کش است.

حجت الاسلام امینی تاکید کرد: اتحاد حاکمان اسلامی و ملت‌های مسلمان می‌تواند در زوال این رژیم جعلی تسریع بخشد.

وی با بیان اینکه بیش از یک دهه دشمنان، کشورهای عربی را در برابر جبهه مقاومت تحریک می‌کردند، افزود: کشورهای عربی دریافتند که جبهه مقاومت به نفع آنها و مسلمان فعالیت می‌کند و زمینه اقتدار کشورهای منطقه را فراهم کرده است.

گرامیداشت سوم اردیبهشت سالروز شهادت سپهبد قرنی، سالروز شهادت صیاد شیرازی، روز ارتش، ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، از دیگر موارد مطروحه در نمازجمعه این هفته بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha