خط و نشان کارلوس ناسار بلغاری برای کیانوش و رفقا

تهران- ایرنا- ملی‌پوش وزنه برداری بلغارستان در مسابقات قهرمانی اروپا رکورد دوضرب دسته ۸۹ کیلوگرم را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا، روز ششم مسابقات وزنه برداری قهرمانی اروپا در شهر ایروان با قدرت‌نمایی کارلوس ناسار بلغارستانی به پایان رسید. جوان ۱۸ ساله که سال ۲۰۲۱ عنوان قهرمانی جهان را در دسته ۸۱ کیلوگرم کیلوگرم کسب کرد اکنون به مدعی نخست وزن ۸۹ کیلوگرم تبدیل شده است.

ناسار که یکی از مهمترین رقیبان کیانوش رستمی در مسابقات جهانی و المپیک به شمار می‌رود با شکستن رکورد دوضرب دسته ۸۹ کیلوگرم برای مدعیان اروپایی و جهانی این دسته خط‌ونشان کشید. کارلوس ناسار روز گذشته در ایروان موفق به مهار ۱۷۴ کیلوگرم در حرکت یکضرب و ۲۲۱ کیلوگرم در حرکت دوضرب شد تا رکورد مجموع ۳۹۵ کیلوگرم را به نام خود ثبت کند.

خط و نشان کارلوس ناسار بلغاری برای کیانوش و رفقا

رکورد استاندارد تعریف شده فدراسیون بین المللی وزنه برداری برای دسته ۸۹ کیلوگرم ۱۷۹ کیلوگرم در یکضرب و ۲۱۶ کیلوگرم در دوضرب است. همچنین رکورد مجموع ۳۸۷ کیلوگرم به عنوان رکورد استاندارد این دسته تعریف شده بود.

ناسار با شکستن رکورد استاندارد دسته ۸۹ کیلوگرم در دوضرب و مجموع عملا این پیام را به رقیبان داد که آنها کار راحتی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ندارند.

خط و نشان کارلوس ناسار بلغاری برای کیانوش و رفقا

کیانوش رستمی و تیان تائو چینی دو مدعی اصلی این دسته به شمار خواهند رفت. رستمی در تلاش است تا بتواند در بازی های المپیک پاریس سومین مدال خود را ضرب کند. کیانوش در صورت کسب مدال طلا پرافتخارترین المپین تاریخ ورزش ایران لقب خواهد گرفت.

ناسار با ثبت رکورد مجموع ۳۹۵ کیلوگرم توانست به صدر جدول نفرات برتر وزن المپیکی ۸۹ برسد. ملی‌پوش بلغاری همچنین بعد از فارس الباخ قطری در جایگاه دوم وزن ۱۰۲ کیلوگرم قرار دارد.

خط و نشان کارلوس ناسار بلغاری برای کیانوش و رفقا

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha