۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷
کد خبر: 85089769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار قشم: عید فطر، جشن آسودگی از آتش غفلت و رهایی از زنجیر نفس است

قشم - ایرنا - فرماندار شهرستان قشم در پیامی، فرارسیدن عید سعید فطر، جشن آسودگی از آتش غفلت، روز چیدن میوه های شاداب استجابت و رهایی از زنجیر نفس را به تمامی مسلمان به ویژه مردم این شهرستان مرزی تبریک گفت.

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه روابط عمومی فرمانداری شهرستان قشم، در ابتدای پیام تبریک محمد محمد حسینی آمده است: ماه مبارک رمضان فرصتی گرانقدر بود تا بندگان صالح خدا روح زنگار گرفته از عادات دنیوی را در چشمه جوشان فیض حضرت حق بشویند و در شب های قدر، تسبیح فرشتگان را به گوش جان بشنوند و در سایه دستورات حیات بخش قرآن کریم، از تغافل و دنیا زدگی آزاد شوند.

وی در ادامه این پیام آورده است: اکنون بعد از یک ماه توشه‌ برداری و تلاش در پی تزکیه نفس زندگی مان رنگ خدایی گرفته و عید سعید فطر فرا رسیده است؛ خدای بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم که ما را غریق نعمات مادی و معنوی خود کرده و باید با استقامت در صراط مستقیم و طریق بندگی خدا و عمل به دستورات اسلام شکرگزار این نعمت باشیم.

فرماندار قشم در این پیام می افزاید: عید فطر، روز شادمانی پارسایان و پرهیزگارانی است که با برچیدن زنجیر تعلقات مادی و مهار خواهش های نفسانی خویش درخواست توبه و بازگشت شان به درگاه خداوند یکتا مقبول افتاده است و طلیعه ماه شوال پرهیزگاران را در جشن عبادت و امساک به همخوانی می خواند تا خدای را شاکر شوند.

محمد حسینی در این پیام تصریح کرده است: عید فطر برای آنان که رمضان را آنگونه که شایسته است درک کرده اند، روز اعلام پیروزی بر طاغوت نفس است و روز شکر به درگاه الهی به خاطر آنچه در ضیافت خویش ما را به آن مهمان کرده و به سوی آن هدایت فرموده است.

وی در این پیام ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی جزیره نشینان قشم، این عید بزرگ و خجسته را به همه مردم مومن، خدا جو و ولایت مدار این شهرستان مرزی در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس تبریک و تهنیت می گویم و از خداوند متعال، رستگاری و عزت و کرامت جزیره نشینان قشمی را مسالت دارم.

به گزارش ایرنا، عید سعید فطر روز اول ماه شوال، پایان یک ماه روزه‌ داری ماه مبارک رمضان و از مهم‌ ترین اعیاد مسلمانان است.

در روایات این روز برای کسانی که روزه آنها در ماه رمضان پذیرفته شده، روز عید و پاداش معرفی شده است.

در این روز، روزه گرفتن حرام و پرداخت زکات فطره بر مسلمانان واجب است.

آداب و احکام خاصی برای شب و روز عید فطر از جمله احیا، خواندن نماز و دعا، قرائت قرآن، غسل، زیارت امام حسین(ع) و گفتن تکبیرات خاص گفته شده است.

این روز در کشورهای اسلامی، تعطیل رسمی است و مسلمانان در این روز نماز عید فطر را به جماعت برگزار می‌کنند.

در جزیره زیبای قشم نگین خلیج فارس قشموندان عم از شیعه و اهل سنت طبق آداب و رسوم خود این عید بزرگ را جشن می‌گیرند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha