۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۲۶
کد خبر: 85090737
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار گلستان در یزد آغاز شد

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۲۶
کد خبر: 85090737
برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار گلستان در یزد آغاز شد

یزد- ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد از برداشت گل محمدی در سطح ۵۰۰ هکتار از گلستان‌های این استان خبر داد و گفت: برداشت این محصول تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

محمدمهدی شطرنجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود از هر هکتار سطح زیرکشت گل محمدی حدود ۲.۵ تا سه تن گل تازه برداشت شود که از هر یک تن گل تازه، سه هزار لیتر گلاب در واحدهای فرآوری این محصول استحصال می شود.

وی با بیان این که بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در استان یزد مربوط به شهرستان خاتم با ۱۸۰ هکتار و شهرستان تفت با ۱۵۰ هکتار است، اظها کرد : در استان ۱۴۰ کارگاه فرآوری گلاب به صورت سنتی و هشت واحد صنعتی و مکانیزه نیز در این زمینه وجود دارد.

شطرنجی خاطرنشان کرد: توسعه کاشت گل محمدی به علت کم آبخواه بودن این گیاه، به عنوان جایگزینی مناسب برای تغییر الگوی کشت در دستور کار جهادکشاورزی قرار دارد به طوریکه در سال جاری بیش از ۱۵ هزار نهال گل محمدی بین بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شده اشت.

به گفته وی، گلاب و عطر تولیدی در استان یزد علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای خارجی نیز صادر می شود.

از ۱۱۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد، ۳۲ هزار و ۳۵۴ هکتار (معادل ۲۹ درصد) زراعی و ۷۹ هزار و ۶۴۶ هکتار (معادل ۷۱ درصد) به کشت محصولات باغی و گلخانه ای اختصاص دارد و بخش عمده درآمد کشاورزان مربوط به باغبانی و کشت محصولاتی مانند پسته، انار، زردآلو ، زعفران و گیاهان دارویی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha