۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85090935
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فرماندارهمدان: حفاظت از منابع آب‌های سطحی تشدید می‌شود

همدان- ایرنا- فرماندار همدان گفت: حفاظت از منابع آب شهرستان در راستای پیشگیری از وارد آمدن هرگونه خسارت به منابع سطحی و زیرزمینی تشدید می شود.

مسلم مخفی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی همراه با افزایش حساسیت آنها به حفاظت از منابع آبی و زیست محیطی منطقه را با هدف دستیابی به محورهای توسعه شهرستان ضروری دانست و اظهار داشت: بر همین اساس طبق هماهنگی های صورت گرفته و تاکید استاندار برخورد قانونی با متخلفان و متعرضان به آب های سطحی و زیرزمینی تشدید می شود.

وی تصریح کرد: در ساماندهی و حفاظت از آب های سطحی منتهی به سد اکباتان و دیگر رودخانه های شهر همدان طی سال های گذشته آنگونه که باید برنامه ریزی و مدیریت نشده است.

فرماندار همدان ادامه داد: برخی افراد با سودجویی و بی توجهی به کمبود منابع آب و شرایط خاصی که با آن مواجه هستیم به صورت غیرمنطقی و غیراصولی از این آب ها برای پرکردن استخر و آبیاری باغ ها که گاهی به صورت غیرقانونی نیز ایجاد شده است استفاده می کنند.

مخفی با اشاره به مشکل کمبود آب طی سال گذشته اظهار داشت: به همت دولت سیزدهم در راستای تامین آب شرب همدان اقدامات راهبردی انجام شد اما این دلیل نمی‌شود که در زمینه حفاظت از منابع آب زیرزمینی، سطحی و رودخانه های منتهی به شهر همدان غفلت شود.

وی ادامه داد: بهترین بهره برداری و استفاده از منابع آب به عنوان انفال در هر شرایطی وظیفه مسئولان مربوطه و به طور قطع اولویت اول تامین آب شرب مردم است.

فرماندار همدان به هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه های مرتبط از جمله فرمانداری امور آب، جهاد کشاورزی، همچنین دستگاه‌های انتظامی و قضایی در قالب شورای تامین شهرستان برای هم افزایی و برخورد قانونی در این راستا اشاره کرد و گفت: در این خصوص با متخلفان مماشات نخواهیم داشت و اجازه سودجویی به برخی از افراد نباید داد و در صورت نیاز برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

مخفی با قدردانی از راهنمایی های جهاد کشاورزی و امور آب تاکید کرد: باغداران و کشاورزان باید به رعایت الگوی کشت توجه کرده و از نگاه های سنتی و غیراصولی به منابع آب و برداشت از آب ها خودداری کنند.

میانگین بارش‌های سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ استان همدان ۲۳۲ میلیمتر گزارش شده است که این میزان در بلند مدت ۳۴۸ میلیمتر ثبت شده است و ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha