۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبر: 85090949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طالبان: زمینه بازگشت دیپلمات‌های عربستان به افغانستان مهیا است

تهران- ایرنا - ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با تضمین تأمین امنیت سفارتخانه‌ها در افغانستان گفت زمینه بازگشت دیپلمات‌های عربستان به کشور کاملاً آماده شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان (آوا) «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با اظهار اینکه امنیت در سراسر کشور تأمین شده است، افزود دیپلمات‌های کشورها مانند عربستان می‌توانند بدون هراس فعالیت دیپلماتیک خود را در کابل از سر بگیرند.

مجاهد افزود پیام ما به عربستان سعودی این ‌است که امنیت کلی تامین است و چیزی برای نگرانی وجود ندارد. نیروهای ما تمام تلاش خود را برای تأمین مراکز دیپلماتیک می‌کنند.

وی در ادامه گفت ما زمینه بهتر را مساعد ساختیم. در اینجا امنیت و ثبات برای سفارتخانه‌ها فوق‌العاده است و زمینه مساعد است و ما خواهان این هستیم که هیچ‌کس ترس و هراس نداشته باشد. سفارت‌های خود را مثل سابق فعال کنند و به فعالیت کنسولی خود همچنان ادامه و خدمات ارائه دهند.

دیپلمات‌های سعودی سال گذشته به دلیل هشدارها درباره افزایش خطر حملات در کابل از طریق هوایی افغانستان را ترک کرده و به پاکستان نقل مکان کردند.

پیش از این مجاهد گفته بود خروج دیپلمات‌های سعودی موقتی بوده و به دلایل امنیتی نیست، بلکه آنها برای یک دوره آموزشی از افغانستان خارج شده‌اند و به کشور بازمی‌گردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha