۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85091020
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوکشی خیابانی هواداران نتانیاهو/تشدید گسست در رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- با تداوم تشدید دوقطبی موافقان و مخالفان لایحه تغییرات قضائی در رژیم صهیونیستی و بعد از ماه‌ها تظاهرات مخالفان،موافقان نیز پنج شنبه این هفته تظاهرات می کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سایت صهیونیستی «ایزرائیل نیوز» در گزارشی از اردوکشی خیابانی حزب حاکم رژیم صهیونیستی به رهبری «بنیامین نتانیاهو»، از فراخوان وزیران کابینه برای پیوستن به یک تظاهرات میلیونی در روز پنج شنبه این هفته خبر داد.

براساس گزارش «ایزرائیل نیوز»، «یسرائیل کاتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی از جمله وزیران کابینه این رژیم از حزب لیکود است که خواهان حضور حداکثری طرفدارانش در تظاهرات روز پنج شنبه شده است.

کاتز از طرفدارانش خواست تا به تظاهرات روز پنج شنبه در بیت المقدس پیوسته و به این وسیله حمایت خود را از لایحه تغییرات قضائی اعلام کنند.

این مقام صهیونیست در پیامی اعلام کرد: از همه می خواهم که بیایند تا از موضع قدرت وارد مذاکراتی شویم که به تحقق تغییرات قضائی منجر خواهد شد.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و رهبر حزب «صهیونیسم دینی» و «سیمچا روتمن» رئیس کمیته قضائی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی از حزب لیکود در راهپیمایی موافقان تغییرات قضائی سخنرانی خواهند کرد، آنها در بیانیه های جداگانه خواستار حضور صهیونیست ها در این تجمع شده اند.

«یاریو لوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی به عنوان اولین وزیر کابینه نتانیاهو که خواستار برگزاری راهپیمایی موافقان لایحه تغییرات قضائی شد نیز گفت: همه ما، پنج شنبه، هفت صبح، به بیت المقدس خواهیم رفت و بین ساختمان کنست و دیوان عالی، در حمایت از تغییرات قضائی، شعار خواهیم کرد.

هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی شنبه شب برای شانزدهمین هفته متوالی راهی خیابان‌ها شدند و علیه لایحه جنجالی تغییرات قضایی این رژیم و نتانیاهو نخست وزیر اعتراض کردند.

تظاهرات علیه لایحه نظام قضایی در حالی صورت می‌گیرد که نتانیاهو در نتیجه فشار افکار عمومی و فشارهای آمریکا مجبور شد که این طرح را به صورت موقت تعلیق کند.

نتانیاهو هفتم فروردین ماه در یک نطق تلویزیونی گفت: تصمیم گرفتم برای حصول یک توافق گسترده و جلوگیری از چند دستگی بین «اسرائیلی‌ها»، رای کنست درباره لایحه تغییرات قضایی را به حالت تعلیق درآورم.

وی تاکید کرد لایحه تغییرات قضایی را به تعویق می‌اندازیم اما هرگز از آن دست نمی‌کشیم.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به لایحه تغییرات قضایی، از اختیارات دستگاه قضا کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه پیشتر در جلسه کنست در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha