میزان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی در ماه رمضان ۱۶ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: میزان مراجعه داوطلبان اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته حدود ۱۶ درصد افزایش یافته است.

دکتر محمد شریف الحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ماه مبارک رمضان امسال ۱۷ هزار و ۳۵۸ داوطلب اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون خراسان رضوی مراجعه کردند در حالی که میزان داوطلبان در مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ هزار و ۹۶۵ نفر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین طی این بازه زمانی میزان افرادی که موفق به اهدای خون شدند با رشد حدود ۱۵ درصدی از ۱۱ هزار و ۵۱۰ داوطلب اهدای خون در ماه رمضان سال گذشته به ۱۳ هزار و ۱۸۴ نفر در ماه رمضان ۱۴۰۲ رسیده است.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: این اداره کل توانست با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات به عمل آمده، در تمامی روزهای فروردین ماه، تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان امسال، با ذخایر سبز رنگ (ذخایر بین هشت تا ۱۲ روز) و وضعیت عالی، پاسخگوی شایسته ۶۲ بیمارستان و مرکز درمانی متعدد سطح استان و بیش از ۱۰ میلیون زائر حضرت رضا (ع) و اقدامات درمانی نیازمند خون و فرآورده‌های خونی آنان باشد.

شریف الحسینی افزود: اهدای خون، یک معروف پسندیده و مسوولیت اجتماعی است که انتظار می‌ورد تمامی همشهریان و هم استانی‌های عزیر در زمان سلامت به این مسوولیت اجتماعی عمل نموده و یاری‌رسان جان بیماران و نیازمندان به خون بر روی تخت‌های بیمارستانی باشند.

به گزارش ایرنا، اداره‌ کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۲ بیمارستان این استان را بر عهده دارد.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کرمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال هستند.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha