میزان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی ۶ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: میزان مراجعه داوطلبان اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل آن ۶ درصد افزایش یافته است.

دکتر محمد شریف الحسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۱۹۹ هزار و ۷۱۳ داوطلب اهدای خون به پایگاه های انتقال خون خراسان رضوی مراجعه کردند در حالی که میزان داوطلبان در سال ۱۴۰۰، ۱۸۹ هزار و ۶۳ نفر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۱ میزان داوطلبانی که موفق به اهدای خون شدند نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۶ درصدی داشته و از ۱۴۲ هزار و ۸۷۴ نفر داوطلب به ۱۵۱ هزار و ۳۰ داوطلب افزایش یافته است.

مسوول واحد برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۱ ، ۹۶ درصد از افرادی که موفق به اهدای خون شدند مرد و ۶ درصد زن بودند که میزان اهدای خون زنان استان در این سال نسبت به سال ۱۴۰۰ نیز با رشد ۹ درصدی از هفت هزار و ۷۲۲ اهداکننده زن به هشت هزار و ۳۸۹ نفر افزایش یافته است.

شریف الحسینی افزود: همچنین سال گذشته ۵۵ درصد از داوطلبانی که موفق به اهدای خون شدند اهداکنندگان مستمر، ۳۰ درصد اهداکنندگان با سابقه و ۱۵ درصد اهداکنندگان بار اولی بودند.

وی اضافه کرد: میزان اهداکنندگان بار اولی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل آن نیز با رشد ۱۱ درصدی از ۲۱ هزار و ۵۲۱ نفر به ۲۳ هزار و ۸۰۵ نفر رسیده است.

افزایش بیش از ۹ درصدی مراجعات نوروزی به پایگاه های اهدای خون

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: میزان مراجعه داوطلبان اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان در نوروز ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته نیز ۹.۳۴ درصد افزایش یافته است.

شریف الحسینی افزود: نوروز امسال پنج هزار و ۲۰۸ داوطلب به پایگاه های انتقال خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزار و ۸۸ نفر موفق به اهدای خون شدند که میزان اهدای خون نیز طی این بازه زمانی بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در نوروز سال ۱۴۰۱ میزان مراجعه داوطلبان چهار هزار و ۷۳۶ نفر بوده که از این تعداد سه هزار و ۷۱۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مسوول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی بیان کرد: مراکز انتقال خون استان همیشه نیازمند همه گروه‌های خونی است تا به موقع به بیماران نیازمند خون امدادرسانی کند لذا از عموم مردم می خواهیم برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز اهدای خون مراجعه و در امر کمک به بیماران نیازمند خون ما را یاری کنند.

به گزارش ایرنا، اداره‌ کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۲ بیمارستان این استان را بر عهده دارد.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کرمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال هستند.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha