۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85087834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت پنج هزار معلم زنجانی در مدرسه‌یاری

۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 85087834
مشارکت پنج هزار معلم زنجانی در مدرسه‌یاری

زنجان - ایرنا - مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان گفت: پنج هزار نفر از ۱۵ هزار معلم شاغل در این استان ماهانه با اختصاص مبلغی از حقوق خود در مجموع بالغ بر ۴۰ میلیون تومان در امر مدرسه یاری مشارکت می کنند.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر فاضلی روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان افزود: این حرکت، اقدام ارزنده ای است و امیدواریم در سایر ارگان ها و ادارات نیز شاهد چنین اقداماتی باشیم.
وی به لزوم بهره گیری از ظرفیت صنایع و شرکت های فعال در استان در حوزه مدرسه یاری تاکید و اظهار کرد: متاسفانه در این خصوص اتفاق قابل توجهی را در استان شاهد نیستیم.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ مدرسه با مشارکت خیران در استان ساخته و در اختیار آموزش و پرورش گذاشته شده است، گفت: خیران یک چهارم مدارس را در استان زنجان بنا نهاده‌اند و نقش آفرینی پر رنگ آنها در مدرسه سازی باعث جبران کمبودهای این حوزه شده است.

فاضلی خاطرنشان کرد: با این وجود هنوز در استان از جمله در شهرک های اقماری شهر زنجان با کمبود مدرسه مواجه هستیم به طوری که اکنون پنج شهرک اقماری در شهر زنجان فاقد مدرسه هستند.

وی با بیان اینکه سال های گذشته نیز با وجود ایجاد شهرک های جدید، به زیرساخت های آموزشی آنها چنان که باید توجه نشده است، افزود: این مشکل ناشی از عدم اجرای ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش است چراکه این قانون مجریان ساخت مسکن را موظف به تامین فضای آموزشی نیز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha