۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 85092118
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهردار بروجرد: حفظ محیط زیست از آموزه‌های دینی است

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبر: 85092118
شهردار بروجرد: حفظ محیط زیست از آموزه‌های دینی است

بروجرد - ایرنا - شهردار بروجرد گفت: حفظ محیط زیست از آموزه‌های دینی است که باید از خانواده آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا یحیی عیدی بیرانوند روز سه شنبه در آیین گرامیداشت هفته زمین پاک که در شهرک مهرگان بروجرد برگزار شد، افزود: مسلمانان دارای دانش قوی قرآن هستند و خداوند در قرآن فرموده که عمران و آبادانی زمین را به صورت امانت به دست انسان‌ها داده است.
وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) نیز به آبادانی زمین تاکید دارند، اظهار کرد: زمین امانت الهی است که ما انسان‌ها باید امانتدار زمین باشیم محیط زیست براساس قرآن کریم باید حفظ شود.
شهردار بروجرد بیان کرد: وظیفه ما انسان‌ها این است که محیط زیست را حفظ کنیم، تفکیک زباله را از خانه‌ها آغاز کنیم، آلوده نکردن زمین به انواع زباله‌ها یک وظیفه مهم است که باید رعایت شود.
عیدی بیرانوند افزود: شهرداری بروجرد و سازمان پسماند تلاش می کند در تفکیک زباله‌ها گام‌های بلندی بردارد.
رییس شورای اسلامی شهر بروجرد نیز در این جلسه گفت: تلاش کنیم محیط زندگی خودمان را تمیز نگه داریم، حفظ محیط زیست از خانواده آغاز می‌شود.
محمد پاپی نژاد افزود: دیگر مانند گذشته بانوان مقابل منزلشان را آب و جارو نمی‌کنند فرهنگ مردم عوض شده باید از گذشتگان کارهای خوبی که برای حفظ محیط زندگی انجام می‌دادند، استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: به کودکان آموزش دهیم که زباله‌ها را در محیط زندگی رها نکنند، نشاط و شادی در جامعه با پاکی و پاکیزگی ایجاد می‌شود، زیبایی محل زندگی تاثیر بسزایی در روحیه انسان دارد.
رییس محیط زیست بروجرد نیز در این آیین گفت: منابع طبیعی و محیط زیست تجدید ناپذیر است و اگر روند تخریب محیط زیست به این سرعت پیش برود در آینده‌ای نزدیک شاهد آسیب شدید به محیط زیست خواهیم بود.
اصغر بلکی وند افزود: بازیافت و تفکیک زباله‌ها از مبدا یک اقدام اساسی در حفظ محیط زیست است.
وی یادآور شد: شعار روز زمین پاک با عنوان شعار سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز، یک یادآوری برای حفظ زمین است، سرمایه گذاری در زمین باعث حفظ محیط زیست خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیین ویژه روز زمین پاک با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در شهرک مهرگان بروجرد برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha