وزیر کار از استانداری کرمانشاه بابت کسب رتبه دوم جذب تسهیلات خانگی تقدیر کرد

کرمانشاه- ایرنا- «سیدصولت مرتضوی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی خطاب به «محمدطیب صحرایی»، استاندار کرمانشاه از موفقیت استانداری در «کسب رتبه دوم جذب تسهیلات مشاغل خانگی» تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا، در متن لوح تقدیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: تنها استانی که تسهیلات بیشتری نسبت به کرمانشاه جذب کرده، تهران است.

پیش از این هم معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار از تلاش ها و اقدامات استانداری کرمانشاه در حوزه اشتغالزایی و تحقق اهداف و برنامه های معاونت کارآفرینی و اشتغال وزارتخانه تقدیر کرده بود.

گفتنی است بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در زمستان ۱۴۰۱ با کاهش ۲.۸ درصدی نسبت به زمستان ۱۴۰۰، به ۱۵.۱ درصد کاهش یافت که پایین ترین میزان در طول فصول زمستان ۱۷ سال اخیر است.

کاهش نرخ بیکاری استان در سال گذشته

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا گفت:: برابر اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصول تابستان، پاییز و به ویژه زمستان سال گذشته به میزان ۲.۸ درصد کاهش نسبت به فصل مشابه در زمستان سال ۱۴۰۰ داشته است.

«مختار احمدی» یادآور شد: براساس گزارش مرکز آمار ایران که از نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار استان های کشور در فصل زمستان سال ۱۴۰۱ منتشر کرده است، نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲.۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به ۱۵.۱ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۱.۵ درصد از مساحت و ۲.۴ درصد جمعیت کشور را در بر می‌گیرد، از سال ۱۳۵۵ یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا بوده و تاکنون نرخ بیکاری آن از میانگین کشوری پایین‌تر نیامده است بطوریکه چهار درصد از بیکاران کشور در این استان قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۱۰۰ هزار بیکار دارد که از این تعداد حدود ۳۹ هزار نفر معادل ۴۰ درصد، دانش آموختگان دانشگاهی هستند که به دلیل نداشتن مهارت کافی، نتوانستند شغلی پیدا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha