۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85092377
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

۴۲ واحد صنعتی و معدنی در میامی برای ۹۵۰ نفر اشتغال ایجاد کردند

شاهرود - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میامی گفت: ۱۶ واحد صنعتی و ۲۶ واحد معدنی در این شهرستان برای ۹۵۰ نفر شغل ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اسدی روز سه‌شنبه در دیدار با امام جمعه شهر میامی با اشاره به وضعیت اشتغال این شهرستان افزود: یکی از رویکردهای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه مشاغل و توجه به کارگاه‌های روستایی به مانند کارگاه‌های تولید پیراهن در روستای محمدآباد است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سه میلیارد تومان وام به تولیدکنندگان پیراهن در روستای محمدآباد در قالب تبصره ۱۶ پرداخت شد، ادامه داد: روند اعطای وام مشاغل خانگی طی امسال با توجه به ظرفیت‌های موجود در روستاهای این شهرستان ادامه خواهد داشت.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میامی اظهار کرد: تقویت برخی روستاهای منطقه در حوزه مشاغل خانگی از جمله کلاته‌های شرقی، حق الخواجه و فرومد در دستور کار است.

اسدی با بیان اینکه سال گذشته سهمیه وام اشتغالزایی در میامی ۳۴ میلیارد تومان بود، افزود: پارسال ۳۷ میلیارد تومان وام به منظور اشتغال ۵۰۲ نفر در این شهرستان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه سهمیه وام مشاغل خانگی نیز بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان برای اشتغال ۲۰۶ نفر بود، اضافه کرد: برخی از متقاضیان توان جذب این وام را نداشتند تا اینکه سهمیه مورد نظر به اداره صنعت، معدن و تجارت واگذار شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میامی با بیان اینکه در این شهرستان ۸۵ تعاونی وجود دارد، گفت: از این تعداد هم‌اکنون ۴۰ تعاونی فعال است.

اسدی با بیان اینکه سال گذشته سه تعاونی به جمع تعاونی‌های شهرستان میامی افزوده شد، ابراز کرد: نخستین تعاونی آموزشی طی سال جدید در مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیارد سهمیه شناور استانی در حوزه اشتغال خانگی افزون بر سهمیه شهرستان، دریافت شد، افزود: برخی متقاضیان تاکنون از این وام‌ها تسهیلات استفاده کرده‌اند و شمار دیگری نیز در نوبت دریافت هستند.

به گزارش ایرنا، حدود ۸۸ درصد از مردم میامی در روستاها زندگی می‌کنند و بیشتر به شغل دامپروری و کشاورزی مشغول هستند.

میامی با ۲ بخش کالپوش و مرکزی و جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha