سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومانی صنایع سمنان پنج هزار شغل ایجاد کرد

سمنان- ایرنا- معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سال ۱۴۰۱ در صنایع استان سرمایه‌گذاری انجام شد که به اشتغالزایی برای پنج هزار و ۶۰۰ نفر انجامید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا قدس روز شنبه به رسانه ها گفت: ۸۱۳ مجوز صنعتی سال گذشته در استان صادر شد و ۲۱۶ واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری و ۵۹۷ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کردند.

وی ادامه داد: ۲۱۶ واحد صنعتی استان سمنان سال ۱۴۰۱ با سرمایه‌گذاری بیش از پنج هزار ۶۰۰ میلیارد تومان پروانه بهره‌برداری دریافت کردند و مشغول به فعالیت شدند که زمینه اشتغال حدود پنج هزار و ۶۸۰ نفر را در استان فراهم کردند.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: صدور پروانه‌های بهره‌برداری حوزه صنعت که در واقع می‌توان آن را سرمایه‌گذاری‌های تحقق یافته دانست، افزایش قابل توجهی داشت، به‌ طوری که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال قبل از آن از نظر سرمایه گذاری ۵۲ درصد و از نظر اشتغال ۱۸ درصد افزایش داشت.

قدس اضافه کرد: برای واحدهای صنعتی که جواز تأسیس اخذ کردند، سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر ۱۱ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان با اشتغال بیش از۱۲ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومانی صنایع سمنان پنج هزار شغل ایجاد کرد

سمنان استان پیشتاز در رتبه های اشتغالزایی کشور

به گفته مسوولان استان سمنان، سال ۱۴۰۱ در مجموع اشتغالزایی برای ١١ هزار و ٢٨٢ نفر در استان تعهد شده بود که این عدد در پایان سال با پنج هزار و ١١١ نفر افزایش به میزان ۱۴۵.۳ درصد محقق شد که از این تعداد پنج هزار و ٧٠ نفر معادل ۳۰ درصد خانم و ١١ هزار و ٣٢٣ نفر معادل ۷۰ درصد مرد بودند و در مجموع ۶۲ درصد اشتعال ایجاد شده برای شهروندان و ۳۸ درصد نیز برای اهالی روستاهای استان بود.

بر اساس تحلیل و آمار ارایه شده از سوی سامانه ملی رصد اشتغال، شهرستان میامی با ثبت ۱۸۳ درصد اشتغال آفرینی رکورددار ایجاد اشتغال در استان سمنان بود و پس آن نیز شهرستانهای سرخه و شاهرود با ۱۵۸ و ۱۵۷ درصد تحقق اشتغال در رتبه های بعدی قرار دارند.‌

از تعداد کل اشتغال ایجادشده در سال گذشته ۳۳ درصد در بخش صنعت و معدن، ۲۸ درصد در حوزه کشاورزی و ۳۹ درصد نیز مربوط به بخش خدمات بود.

کسب رتبه دوم ایجاد و ثبت فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغال کشور، رتبه دوم در اجرای طرح پایش و راستی‌آزمایی اشتغال های ثبت‌شده در سال ۱۴۰۰ که در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ اجرا شد و همچنین کسب رتبه سوم در نظارت اشتغال های تایید شده سال ۱۴۰۱ در سامانه رصد اشتغال کشور، از افتخارات استان سمنان در حوزه اشتغال در سال ۱۴۰۱ بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha