۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85093368
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۵ واحد تولیدی در گلستان راه‌اندازی شد

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85093368
۱۱۵ واحد تولیدی در گلستان راه‌اندازی شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به ضرورت رفع همیشگی مشکلات واحدهای تولیدی استان گفت: سال گذشته ۱۱۵ واحد تولیدی با امکان ایجاد اشتغال برای ۳ هزار و ۶۳۳ نفر در گلستان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا درویشعلی حسن‌زاده روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: همچنین پارسال ۳۵۹ فقره مجوز تاسیس واحدهای تولیدی در استان صادر شد که راه‌اندازی آن ۹ هزار و ۴۷۳ فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: در بخش صنعت و معدن ۳۰ واحد تولیدی گلستان که راکد و غیرفعال بود احیا شده و زمینه اشتغال بازگشت ۳۱۰ نفر را فراهم کرد.

حسن‌زاده افزود: در راستای حمایت از بخش صنعت و صدور معافیت گمرکی ماشین‌آلات مستعمل، ۱۵ فقره معافیت صادر شد که ارزش آن یک میلیون و ۶۱۸ هزار یورو است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در بخش صادرات گمرکی سال گذشته هدف‌گذاری استان ۲۱۰ میلیون دلار بود که به ۲۳۶ میلیون دلار دست یافتیم.

حسن‌زاده اضافه کرد: صادرات گمرکی استان به ۳۳ کشور انجام شد که ترکمنستان، قزاقستان، عراق، افغانستان، رومانی و بلغارستان ۶ کشور اول هدف و لبنیات، پلی استایرن، آهن‌آلات، ید، نئوپان و خوراک آبزیان نیز ۶ قلم کالای اول صادراتی بودند.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۵۳ هزار مترمربع فرش دستباف در استان به وزن ۲۱۱ تن تولید شد که ۵۵۴ مترمربع به وزن ۲ تن صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: مشکلات تعهدات ارزی، تحریم‌ها و کیفیت پایین مواد اولیه نقش بسزایی در پایین بودن صادرات فرش دستباف دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha