رییس شورای شهر دزفول: حضور آیت الله رییسی منشا تحول در دزفول است

دزفول – ایرنا – رییس شورای اسلامی شهر دزفول سفر ریس جمهور به خوزستان را پربرکت دانست و گفت: حضور میدانی و پیگیری مستمر برای اجرای مصوبه های سفر موجب شده تا حضور آیت الله رییسی منشا تحول در خوزستان و دزفول باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسن پرآور عصر چهارشنبه در یکصد و شصت و سومین جلسه رسمی در صحن علنی این شورا، افزود: محرومیت زدایی، حل مشکل اشتغال و ارتباط نزدیک با مردم، رسیدگی به مشکل مردم و همچنین پیگیری مستمر پس از هر سفر از جمله ویژگی های سفر رییس جمهور به استانها لست.

وی با بیان اینکه محرومیت زدایی خواسته مردم و نظام اسلامی است، ادامه داد: حضور رییس جمهور و پیگیری اجرای مصوبه های سفرهای استانی به طور قطع همچون گذشته موجب خیر و برکت برای دزفول و خوزستان می شود.

پراور ادامه داد: مسایل و اولویت های شهرستان دزفول در سفر رییس جمهور به خوزستان مطرح می‌شوند.

۲ میلیون مترمربع از روکش آسفالت دزفول نیاز به ترمیم دارد

وی با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت معابر این شهر گفت: ۲ میلیون مترمربع از روکش آسفالت خیابان های شهر دزفول نیاز به ترمیم دارد و در صورتی که سالانه ۵۰۰ هزار مترمربع از سطح این معابر آسفالت شود، ترمیم آسفالت خیابان های دزفول چهار سال زمان نیاز دارد.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: اجرای ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سال به ۲ هزار و ۵۰۰ تن قیر نیاز دارد که هزینه‌های سنگینی بر شهرداری تحمیل می‌کند به همین دلیل نظارت مردمی برای جلوگیری از آسیب به آسفالت معابر ضروری است.

وی ادامه داد: سهمیه شهرداری دزفول در سال جاری یک هزار و ۷۵۰ تن قیر است که تاکنون نیمی از این قیر مصرف شده است و اگر قیر جدید خریداری نشود با توجه به احتمال اتمام این سهمیه تا سه ماه دیگر، ۶ ماه سال امکان آسفالت در دزفول فراهم نمی شود به همین دلیل از امروز باید برای تامین قیر جدید پیگیری شود.

پرآور گفت: با توجه به شرایط نگران کننده گودبرداری رها شده برج طاووس، ضمن تلاش برای ایمن سازی این گودال، جا به جایی دسترسی به جاده ساحلی به تصویب فرمانداری دزفول رسیده است.

دعوت از شهردار برای حضور مستمر در جلسه های شورای شهر

وی با تاکید بر حمایت شورای اسلامی شهر دزفول از شهردار منتخب این شورا از محمد عتاب اهوازی شهردار جدید این شهر حضور مستمر در جلسه های این شورا را برای ارتقای هماهنگی و سرعت بخشی برای حل مسایل شهری خواستار شد.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت ماه گفت: تاسیس سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی(ره) ادامه حیات جمهوری اسلامی را تضمین کرد و ملت ایران و مسلمانان دنیا باید از برکات نظام بهره بگیرند.

پرآور با بیان اینکه سپاه در خدمت نظام و مردم ایران اسلامی است، افزود: سپاه پاسداران در همه زمینه ها در دوران دفاع مقدس، دفاع از مرزهای نظام جمهوری اسلامی و حمایت از آزادی خواهان جهان در دوران حیات خود خوش درخشیده است.

بازنگری در طرح رها شده برج طاووس

نایب رئیس کمیسیون عمران. حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه کارهای بر زمین مانده در دزفول زیاد است، گفت: حل مسایل شهری دزفول به ویژه در بخش مسایل عمرانی نیاز به کار جهادی دارد و در این مسیر شورای اسلامی شهر دزفول همراه و کمک کار شهردار جدید است.

غلامعلی رسالتی با تاکید بر لزوم فعال سازی شهرداری شب در این شهر افزود: وعده شهردار جدید تبدیل دزفول به کارگاه عمرانی است به همین دلیل شتاب بخشی به کارهای عمرانی باید به اولویت شهرداری تبدیل شود.

وی طرح قائم و بدهی سنگین شهرداری به بانک شهر برای اجرای این طرح را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به افزایش روزانه بدهی شهرداری به بانک شهر در این طرح پیگیری مستمر و ویژه برای تعیین تکلیف این طرح ضروری است.

رسالتی با اشاره به وضعیت گودبرداری رها شده برج طاووس افزود: اگر چه ایمن سازی گودال حفاری شده این برج در دست اقدام است ولی بازنگری در این طرح به عنوان اولویت توسط شهردار جدید باید پیگیری شود.

افزایش نظارت بر کیفیت اجرای آسفالت معابر دزفول

نایب رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با تاکید بر لزوم ارتقای خدمت رسانی شهرداری به شهروندان گفت: از شهردار جدید دزفول انتظار است تا با کار شبانه روزی عقب ماندگی های موجود را جبران و جلب رضایت شهروندان را فراهم کند.

سید باقر موسوی فخر با انتقاد از کیفیت آسفالت اجرا شده در برخی مناطق دزفول گفت: اجرای نادرست و کیفیت نامناسب آسفالت اجرا شده در برخی خیابان های شهر دزفول با انتقاد شهروندان مواجه شده است که نظارت دقیق تر شهرداری در این زمینه اهمیت دارد.

نهضت آسفالت دزفول موجب جلب رضایت شهروندان شد

معاون برنامه ریزی، توسعه و مدیریت منابع شهرداری دزفول با اشاره به سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت آسفالت معابر دزفول گفت: اجرای نهضت آسفالت که از سال گذشته آغاز و در هفته های اخیر سرعت داشته موجب جلب رضایت مردم شده است.

عباس یوسفی نژاد تمام تلاش شهرداری دزفول را جلب رضایت شهروندان دانست و ادامه داد: شهرداری نظارت‌های جدی برای اجرای درست، اصولی و باکیفیت آسفالت خیابان های این شهر دارد.

وی با اشاره به حدود پنج ماه مسوولیت خود به عنوان سرپرست شهردرای دزفول گفت: بلوار آیت الله طباطبایی با توجه به عرض ۸۵ متری به عنوان یکی از عریض ترین بلوارهای این شهر بود که به منظور احیای این بلوار احداث کندرو در این بلوار از سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت.

یوسفی نژاد ادامه داد: اهالی محدوده جنوبی این بلوار مخالفت خود را به اجرای این طرح اعلام کردند و این در حالی بود که اهالی محدوده شمالی این طرح از اجرای این طرح استقبال کردند که احداث این کندرو در حال پیگیری است.

استقرار انبارهای ضایعاتی در ورودی شهر وجهه دزفول را مخدوش کرده است

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیریت شهری با همکاری و انسجام باید زمینه ارتقای خدمت رسانی به مردم را فراهم کنند، گفت: استقرار انبارهای ضایعاتی گ در ورودی شهر وجهه این شهر را مخدوش کرده است که لازم است ساماندهی این ورودی ها در دستور کار شهرداری باشد.

زهرا آدینه افزود: هیات وزیران در سال ۹۵، طرح بازآفرینی شهری را در دستور کار قرار داده است که باید از ظرفیت های این طرح برای بازآفرینی بافت قدیم، کوی مدرس و کوی پیام نور استفاده شود.

شهروندان با سامانه ۱۳۷ ناآشنا هستند

رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورای شهر دزفول نیز در این نشست با انتقاد از عملکرد نامناسب سامانه ۱۳۷ گفت: تقویت این سامانه با استفاده از نیروی کارآمد و پاسخگو و همچنین تنفیذ اختیار و در اختیار قرار دادن تجهیزات مناسب حائز اهمیت است.

غلامعلی پوررضایی ادامه داد: شهروندان با کارکرد سامانه ۱۳۷ ناآشنا هستند که باید اطلاع رسانی لازم برای معرفی این سامانه در دستور کار شهرداری باشد.

وی ارتقای سطح کیفی پارک ها و بوستان شهر دزفول را مورد تاکید قرار داد و افزود: تعیین مدیر برای هر بوستان برای پاسخگویی و نگهداری آن از جمله راهکاری های حفظ و نگهداری و ارتقای رضایت مردم است.

زیرساخت ایجاد شهرداری الکترونیکی در دزفول فراهم شده است

سخنگوی شورا و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این نشست گفت: زیرساخت و تجهیزات ایجاد شهرداری الکترونیک و هوشمند تامین وخریداری شده است که عملیاتی کردن این مهم موجب ارایه بسیاری از خدمات شهری به صورت برخط و غیرحضوری می شود.

علیرضا مجدی نسب افزود: پیگیری برای اخذ احیای سازمان نوسازی شهرداری دزفول، ایجاد ناحیه شهرداری برای پایگاه چهارم شکاری برای ارتقای خدمت رسانی در این منطقه و همچنین بررسی دوره ای عملکرد مدیران شهرداری از جمله مواردی است که باید به طور جدی توسط شهرداری پیگیری شود.

سهم طرح های عمرانی در بودجه شهرداری افزایش یابد

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست حرکت جهادی را انتظار اعضای شورای اسلامی شهر دزفول از شهردار جدید دانست و گفت: ۱۸ درصد بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری دزفول به مسایل عمرانی تخصیص داده شده است که این سهم باید در امسال افزایش یابد.

عادل دوائی فر با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف طرح قائم افزود: این طرح به دلیل تحمیل بدهی سنگین به شهرداری باید به صورت ویژه در اولویت شهرداری قرار گیرد و به سرعت تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایرنا طرح برج طاووس دزفول که از آن به عنوان یک طرح بزرگ برای رونق گردشگری این شهرستان یاد می‌شد اکنون به سرابی خطرناک تبدیل شده و جان شهروندان را به خطر انداخته است.

عملیات اجرایی این طرح در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع در پائین دست بوستان ساحلی علی کله آغاز شد ولی قرارداد آن به دلیل اختلاف شهرداری و شرکت طاووس فسخ شد.

در طراحی برج طاووس که قرار بود مشرف به رودخانه دز و مجاور میدان مادر دزفول اجرا شود مجموعه‌های تفریحی، خدماتی، درمانی، گردشگری و هتل پیش بینی شده بود.

پارکینگ‌های طبقاتی، بیمارستان فوق تخصصی، رستوران، شهربازی، اورژانس، بازار تجاری، هتل، پارک آبی، سایت اداری، استخر، سالن و بانک از جمله امکاناتی بودند که قرار بود در طراحی این طرح بزرگ تجاری، تفریحی و اقتصادی درنظر گرفته شوند ولی گویا این طرح سرابی بیش نبود.

عملیات گودبرداری برج به سرعت انجام شد ولی در همین حد ماند و گودال ایجاد شده به یک معضل خطرناک تبدیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha