۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۰۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85097503
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس شورای شهر دزفول: مصوبه مجلس برای تبدیل تخریب بنا به جریمه، گره گشا است

دزفول- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تبدیل آرای قلع و قمع و تخریب بنا به جریمه در قانون ۱۴۰۲ گفت: این مصوبه بی‌نظیر می‌تواند گره چند ده ساله ساختمان‌ها را باز کند و باید به اطلاع مردم برسد.

به گزارش ایرنا، محمدحسن پرآور روز یکشنبه در یکصد و شست و چهارمین نشست رسمی در صحن علنی این شورا افزود: ساختمان‌های متعددی از چند دهه قبل وجود دارد که به دلیل تخلف حکم قلع و قمع آن بنا صادر شده و این حکم در مرحله بدوی، تجدید نظرو دیوان عدالت اداری تایید شده است که این بناها سالها در بلاتکلیفی بودند.

وی ادامه داد: براساس مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ساختمان‌هایی که تا سال ۱۴۰۰ محکوم به قلع و قمع شده و حکم تخریب آنها در مرحله بدوی، تجدید نظر و دیوان عدالت اداری صادر شده درصورت بررسی وضعیت بنا در کمیسیون مربوطه و شهرداری در صورتی که استحکام بنا و اصول فنی در آن رعایت شده باشد، امکان تغییر حکم تخریب به پرداخت جریمه ایجاد شده است.

رییس شورای اسلامی شهر گفت: پایان مهلت اجرای این قانون تا شهریور ماه امسال است و باید پرونده این بناها تا شهریورماه تکمیل و مبلغ جریمه را تا پایان آذر ماه امسال پرداخت کنند.

وی افزود: این قانون از ابتدای دی ماه امسال لغو می‌شود که ضروری است اطلاع رسانی لازم برای بهره مندی مردم از این ظرفیت استثنایی صورت گیرد.

پرآور اظهار کرد: براساس قانون، پول حاصل از تبدیل تخریب بنا به پرداخت جریمه تنها باید برای توسعه حمل و نقل عمومی آن شهر هزینه شود که این فرصت بسیار خوبی برای تعیین تکلیف بسیاری از ساختمان‌های موجود در شهرها است.

وی افزود: تبدیل حکم تخریب به جریمه بنا باید دارای چهار شرط داشتن سند مالکیت قطعی، تایید استحکام بنا، تایید بهداشت و تایید رعایت اصول فنی توسط شهرداری است.

شورای شهر دزفول همفکر، متحد و انقلابی است

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به نامگذاری نهم اردیبهشت ماه به نام روز شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراها بر اساس قانون اساسی برای بهره گیری از نظر مردم و اداره امور و ارائه خدمات شهری و روستایی ایجاد شد.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند و به عنوان نمایندگان مردم وظیفه پیگیری امور خدمات شهری را به عهده دارد.

پرآور اعضای دوره ششم شورای شهر دزفول را شورایی همفکر، منسجم و متحد دانست و بیان کرد: شورای دوره ششم شهر دزفول متشکل از نیروهای مومن، متعهد انقلابی و همفکر هستند که هدف آنها خدمت به مردم است.

وی افزود: شورای توانمند، همدل و کار بلد می‌تواند با همفکری، همکاری و ایجاد تعامل سازنده با سایر دستگاه‌های خدماتی موجب ارتقای خدمت رسانی به مردم در سطح شهر شود.

افزایش سهم دزفول از عوارض آلایندگی نیازمند پیگیری جدی است

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به سهم دزفول از عوارض آلایندگی گفت: ارتقای سهم شهرداری دزفول از سهمیه عوارض آلایندگی تخصیص داده شده به خوزستان نیازمند پیگیری جدی است.

وی با انتقاد از سهم ۲۴۰ میلیارد ریالی عوارض آلایندگی جدید به شهرداری دزفول ادامه داد: در اولین مرحله عوارض آلایندگی سهم شهرداری دزفول، ۲۳۰ میلیارد ریال بود که با پیگیری انجام شده سهم این شهرداری به ۸۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته است که افزایش سهم دزفول از عوارض جدید پیگیری می شود.

پرآور کارگران را عامل رشد و شکوفایی جامعه دانست و اظهارکرد: پیشرفت در کشور مرهون تلاش کارگران است و همه مسوولان ملزم به تلاش برای ارتقای جایگاه و منزلت کارگران است.

وی افزود: تکریم و ارتقای جایگاه کارگران شهرداری دزفول به صورت جدی توسط مدیریت شهری پیگیری می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به خوزستان گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به خوزستان دارد که باید از این فرصت برای به حداقل رساندن مشکل استان نهایت استفاده را کرد.

اجحاف به حق دزفول در تخصیص عوارض آلایندگی

شهردار دزفول نیز در این نشست با اشاره به تخصیص ۴۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی جدید به خوزستان طی ۲ مرحله گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال در روزهای اخیر و ۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر تا ۲ ماه آینده به خوزستان تخصیص داده می‌شود که باید تلاش شود سهم شهرداری دزفول از این عوارض ارتقا یابد.

محمد عتاب اهوازی ادامه داد: سهم شهرداری دزفول از این عوارض، ۲۴۰ میلیارد ریال تعیین شده این در حالی است که سهم عوارض آلایندگی برخی شهرها با جمعیت کمتر از دزفول چند برابر این شهر بوده است.

وی افزود: دلیل سهم پایین دزفول از این عوارض آلایندگی این بوده که سازمان محیط زیست شهر دزفول را جزو شهرهای آلاینده حساب نکرده است این در حالی است که این ادعای محیط زیست با واقعیت همخوانی ندارد.

عتاب پیگیری جدی مدیریت شهری برای احقاق حق مردم دزفول از عوارض آلایندگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در تخصیص عوارض آلایندگی به دزفول اجحاف شده است.

به دنبال بخشش جرائم تسهیلات بانک شهر در طرح قائم هستیم

شهردار دزفول، نوسازی ماشین آلات شهرداری را ضروری دانست و گفت: بسیاری از ماشین آلات شهرداری دزفول بعد از پایان جنگ تحمیلی نوسازی نشده که نوسازی این تجهیزات نیاز کنونی دزفول است.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری برای تخصیص چهار هزار تن قیر به شهرستان دزفول افزود: وزیر راه و شهرسازی برای تخصیص قیر به دزفول برای تکمیل آسفالت کل کوی مدرس موافقت کرده که این موضوع از جمله مصوبه های رییس جمهور است.

عتاب اهوازی با بیان اینکه شهرداری دزفول آمادگی دارد معادل اصل پول، به بانک شهر ملک داده شود، اظهارکرد: اصل بدهی این شهرداری به بانک شهر ۶۰۰ میلیارد ریال است که که بازپرداخت آن یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال است که سالانه ۶۸۰ میلیارد ریال سود به این مبلغ افزوده می‌شود که این رقم به صورت تصاعدی سالانه افزایش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به موافقت بانک شهر برای تخفیف جرائم تسهیلات پرداختی به سایر شهرداری‌ها، پیگیری برای بخشیدن این جرائم دنبال می‌شود که درصورت پیگیری در سطح ملی امکان تحقق این موضوع و بخشش کل جرائم این طرح وجود دارد.

شهردار دزفول در بخش دیگری از این نشست با تبریک روز شوراها اسلامی شهر به منتخبان شهر دزفول گفت: شوراهای شهر و روستا محقق کننده خرد جمعی در نظام و باب خیری برای حاکمیت مردم بر مردم است.

وی ادامه داد: آرزوی شخصی بنده تسری شوراهای شهر به شوراهای محله و منطقه است تا حاکمیت مردم بر مردم محقق شود.

توان شهرستان دزفول برای سه مناسبت مهم فرهنگی به کار گرفته شود

عضو هیئت رئیسه و رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر دزفول با اشاره به در پیش بودن سه مناسبت مهم فرهنگی گفت: ۲۳ اردیبهشت سالروز تولد شیخ مرتضی انصاری، چهارم خرداد سالروز معرفی دزفول به عنوان پایتخت ملی مقاومت و نهم خرداد سالروز بزرگداشت حضرت سبزقبا(ع) سه مناسبت مهم هستند که باید با تمام توان و ظرفیت شهرستان برای گرامیداشت باشکوه این مناسبت‌ها اقدام شود.

علیرضا زمانی راد افزود: ۲۳ اردیبهشت سالروز تولد خاتم الفقها و المجتهدین شیخ مرتضی انصاری دزفولی است؛ کسی که باعث افتخار جهان تشیع است و باید تمام ظرفیت دزفول برای گرامیداشت این روز به کار گرفته و اقدامی فاخر و ماندار انجام شود.

وی با اشاره به چهارم خرداد سالروز معرفی دزفول به عنوان پایتخت ملی مقاومت گفت: بزرگداشت این روز باید به گونه ای باشد که کل خوزستان به ویژه شمال خوزستان خود را سهیم در آن بدانند چرا که این روز گرامیداشت مقاومت تمام مردم خوزستان به ویژه شمال این استان در دوران دفاع مقدس است.

زمانی راد ادامه داد: نهم خردادماه سالروز بزرگداشت حضرت سبزقبا(ع) است که تلاش برای معرفی حرم محمد بن موسی الکاظم(ع) به عنوان چهارمین حرم اهل بیت(ع) به صورت جدی توسط دستگاه های فرهنگی شهرستان و استان پیگیری شود.

انتقاد از تاخیر چند ماهه شهرداری برای هزینه کرد عوارض آلایندگی

نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر دزفول نیز در این نشست با انتقاد از تاخیر چند ماهه برای هزینه کار عوارض آلایندگی تخصیص داده شده به شهرداری دزفول گفت: این عوارض شهریور ماه سال گذشته به حساب شهرداری دزفول واریز شد ولی شهرداری در هزینه کرد این عوارض با تاخیر عمل کرد.

غلامعلی رسالتی افزود: تاخیر چند ماهه پرداخت عوارض آلایندگی با توجه به وضعیت تورمی کشور موجب شد تا در عمل این عوارض آب رفته است و با این عوارض در شرایط کنونی با افزایش قیمت ها امکان خرید ماشین آلات کمتری نسبت به سال گذشته برای شهرداری وجود دارد.

وی با گلایه از اطلاع رسانی نکردن سفر رییس جمهور به مسوولان دزفول گفت: فهرست چالش‌ها و مشکلات مردم دزفول حاصل شد و این انتظار وجود داشت که از ظرفیت سفر رییس جمهور به دزفول برای گره گشایی از این مشکلات استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha