حماس: اقدامات صهیونیست‌ها واقعیت تاریخی مقدسات ما را تغییر نخواهد داد

تهران-ایرنا- سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی در واکنش به یورش وزیر تندرو و نژاد پرست کابینه رژیم صهیونیستی به مسجد ابراهیمی و هتک حرمت این مکان مقدس، گفت: چنین اقداماتی از سوی دشمن صهیونیست واقعیت تاریخی اماکن مقدس فلسطین را تغییر نخواهد داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری شهاب، «حازم قاسم» سخنگوی حماس در این باره اظهار داشت: اجرای مراسم تلموذی و رقص در داخل مسجد ابراهیمی توسط گروهی از شهرک نشینان افراطی با مشارکت ایتامار بن گویر وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، ادامه جنگ مذهبی است که توسط اشغالگران به راه افتاده است و رهبران آن علیه اماکن مقدس اسلامی و مسیحی ما در قدس، الخلیل و کل سرزمین فلسطین در پیش گرفته‌اند.

قاسم گفت: رژیم اشغالگر و رهبران آن اصرار دارند که با این تخلفات ننگین احساسات هر فلسطینی، عرب و مسلمان را تحریک کنند. این اقدامات تخلفی جنایتکارانه و تروریستی بوده که منعکس کننده ذهنیت یک اشغالگر جنایتکار فاشیست است.

وی افزود: کابینه رژیم اشغالگر به تجاوزات خود به ملت ما و مقدسات آنها ادامه می‌دهد و با تمام تلاش در صدد است تا با هر وسیله و ابزاری سلطه خود را بر مسجد ابراهیمی تحمیل کند.

قاسم تصریح کرد: تمام روش‌ها و تلاش‌هایی که کابینه فاشیست افراطی انجام می‌دهد نمی‌تواند واقعیت‌های تاریخ را تغییر دهد، زیرا این مکان‌های مقدس برای ملت فلسطین است و جایی برای بیگانگان در آنها نیست.

سخنگوی حماس در ادامه خاطرنشان کرد: ملت فلسطین به مبارزه مشروع خود برای حفظ هویت اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در سراسر سرزمین فلسطین ادامه خواهند داد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در ادامه اقدامات تحریک آمیز مسوولان و شهرک نشینان صهیونیست با یورش به مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری، به هتک حرمت این مکان مقدس اقدام کرد.

اقدامات اهانت آمیز و هتک حرمت اماکن مقدس از روز سه شنبه به مناسبت سالروز اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها آغاز شده است.

وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین این اقدام وزیر تندرو صهیونیست را هتک آشکار حرمت مکان های مقدس و عبادتگاه‌های مسلمانان دانست.

شیخ حاتم البکری گفت: نظامیان اشغالگر و شهرک نشین های صهیونیست برای هتک حرمت مکان های مقدس تقسیم کار کرده اند و اجازه ورود پرچم اشغالگران به مسجد و رقص آزادانه شهرک نشین ها در داخل و خارج آن و آتش بازی و ترقه بازی روی پشت بام و در صحن های مسجد تلاشی از سوی صهیونیست ها برای تسلط بر مسجد ابراهیمی و مناطق اطراف آن و تبدیل آن به یک مکان یهودی است.

وی اضافه کرد: این اقدامات اشغالگران، هتک حرمت این مسجد و نقض وقفی بودن و مالکیت اسلامی آن است.

البکری افزود: مسجد ابراهیمی مکان مقدس ویژه مسلمانان است و هیچ طرف دیگری حق عبادت در آن را ندارد و باید به صورت جدی و از طریق حضور گسترده مسلمانان، از اقدام تجاوزگرانه صهیونیست ها جلوگیری شود.

وزیر اوقاف فلسطین از نهادهای حقوق بشری بین المللی خواست تا از تجاوز بیشتر اشغالگران به اماکن دینی و مقدس مسلمانان در سایه وجود کابینه فاشیستی و نژادپرست صهیونیست ها جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha