هزار میلیارد ریال برای ایمن‌سازی جاده‌های گلستان سرمایه‌گذاری شد

گرگان - ایرنا - معاون راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای گلستان گفت: این اداره کل برای ارتقای ایمنی جاده‌های استان در سال قبل هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرد.

سلیم اصغری روز جمعه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این اعتبار برای آشکارسازی و ایمن‌سازی مقاطع مستعد تصادف خودرو، خط کشی ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول جاده، اجرا و بهینه سازی روشنایی به طول ۱۵۰ کیلومتر، نصب حفاظ فلزی و بتنی به طول ۱۲ کیلومتر و تهیه و نصب حدود سه تابلو هدایت مسیر بود.

وی ادامه داد: مطابق آخرین آمار ۹۵ نقطه شناسایی شده مستعد بروز تصادف در جاده‌های استان و دارای مصوبه برای سرمایه‌گذاری در ایمن‌سازی آن‌ها وجود دارد که جذب اعتبار برای رفع آن جزو اولویت‌های برنامه‌ریزی این اداره کل است.

به گفته وی سیاست‌گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای رفع ۹۵ نقطه شناسایی شده مستعد بروز تصادف در استان گلستان، ۲ سال است.

اصغری همچنین از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آشکارسازی و ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های استان خبر داد و افزود: این اعتبار در همین راستا با اولویت‌بندی در شهرستان‌ها هزینه خواهد شد.

هزار میلیارد ریال برای ایمن‌سازی جاده‌های گلستان سرمایه‌گذاری شد

وی یادآور شد: سالانه حدود ۵۵ درصد فوتی‌های ناشی از بروز حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری این استان، عابران و راکبان موتورسیکلت هستند.

مطابق داده‌های آماری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، این استان افزون بر ۵ هزار و ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی برون شهری اعم از اصلی و فرعی دارد.

رییس کل دادگستری گلستان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در دی ماه سال ۱۴۰۱ با تاکید بر ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های ارتباطی (اصلی، فرعی و روستایی) این استان به ویژه نقاط حادثه‌خیز آن، اعلام کرده بود: فقط در یک دهه اخیر ۴ هزار نفر در سوانح رانندگی درون و برون‌شهری این استان شمالی جان خود را از دست داده‌ و ۷۰ هزار نفر هم دچار مصدومیت شده اند.

حیدر آسیابی افزود: بیشتر جان باختگان حوادث رانندگی بین ۱۸ تا ۵۰ سال داشتند و نیمی از آنها نیز موتورسیکلت سوار و فاقد کلاه ایمنی بودند.

گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت و ساکن در ۳۴ نقطه شهری و بیش از یک هزار روستا و آبادی بین دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد مقدس قرار دارد که از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان‌های سمنان ( کوهستانی)، مازندران و خراسان شمالی است.

هفتم اردیبهشت در تقویم رسمی کشور روز ملی ایمنی حمل و نقل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha