۵۵ میلیارد ریال برای کاهش تصادفات در گلستان هزینه خواهد شد
عکس آرشیو است

گرگان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: ۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های زودبازده کاهش تصادفات رانندگی در محورهای این استان شامل تهیه و نصب تابلوهای فسفری هشدار دهنده در مناطق تصادف خیز هزینه خواهد شد.

عادل مصدقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: استان گلستان ۹۵ منطقه حادثه خیز نیازمند اصلاح و مهندسی ساخت جاده ارتباطی دارد که ۶۰ نقطه آن را تقاطع و سه راه تشکیل می‌دهد.

به گفته وی برای حل ریشه ای مناطق حادثه خیز در محورهای ارتباطی استان برنامه بلندمدت تدارک دیده شده است.

وی یادآور شد: استان گلستان بیشترین مناطق پرتصادف جاده ای کشور بعد از تهران را دارد و برای حل ریشه ای آن، با حمایت استاندار و پیگیری برنامه های کوتاه مدت و زودبازده آن عملیاتی شده است.

سال قبل ۳۵۹ نفر بر اثر حوادث جاده ای در گلستان جان خود را از دست دادند که ۵۳ درصد آن موتورسیکلت‌سواران و عابرپیاده بودند.

وی بر سرمایه‌گذاری بیش از گذشته در حوزه فرهنگ سازی در میان راکبان موتورسیکلت سوار و عابران پیاده روستاهای حاشیه جاده‌های ارتباطی استان تاکید کرد.

افزایش تردد خودروهای مسافران در گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: در ایام تعطیلات نوروز سال جاری تردد خودروهای مسافران در محورهای ارتباطی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۷ درصد رشد داشته است.

مصدقی افزود: علاوه بر این، ۹ درصد افزایش ورودی خودروی مسافران در تعطیلات نوروز سال جاری نسبت مدت مشابه سال قبل در استان ثبت شده که ماندگاری مسافران را در این خطه به حدود چهار روز رسانده است.

وی تاکید کرد: با توجه به حجم ورودی خودروی مسافران به استان گلستان و تشدید آن در اواخر هفته گذشته به علت گرما بالا و تعطیلی توسط دولت، سرمایه‌گذاری در حوزه افزایش ایمنی جاده های استان نیازمند شتاب بیشتر است.

به گفته وی پیشنهاد این اداره کل ، سرمایه گذاری د طرح هایی از جمله ایجاد آزاد راه و حمل و نقل ترکیبی ( ایجاد و بهره‌برداری از خط ریلی گرگان - آزادشهر - گنبدکاووس و اینچه‌برون به شاهرود، است.

تحقق ۵۰ درصد از اعتبارات سفر دولت سیزدهم در حوزه نوسازی ماشین‌های راهداری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان گفت: در سفر دور نخست دولت سیزدهم به گلستان در ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون ۵۰ درصد از اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی مصوب شده برای نوسازی ماشین های راهسازی محقق شده است.

مصدقی افزود: با این اعتبار محقق شده، سه دستگاه ماشین راهداری مورد نیاز این اداره کل شامل «بیل مکانیکی، لودر و گریدر» تهیه شده است.

وی یادآور شد: این اداره کل برای دور دوم سفر دولت سیزدهم به این استان، برنامه پیشنهادی با هدف توسعه زیرساخت های جاده‌ای در منطقه آماده کرده که ارایه خواهد شد.

اصلاح تقاطع فاضل آباد به علی‌آبادکتول

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: طرح اصلاح تقاطع فاضل آباد به علی آبادکتول پس از ۹ سال توقف در دولت سیزدهم دوباره از سرگرفته شده و طی ۶ ماه تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گفته وی طرح اصلاح تقاطع فاضل آباد که در مرحله اجرای ستون باقی مانده بود، با تزریق ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار و انتخاب مشاور و پیمانکار بومی در نیمه شعبان سال ۱۴۰۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تعریض جاده آق قلا - بتدرترکمن

مصدقی تعریض جاده آق قلا به ترکمن را دیگر طرح اولویت‌دار در راستای افزایش ایمنی جاده‌ای در استان برشمرد و افزود: این طرح در یکی از محورهای پرتصادف استان در دست پیگیری بوده که در سفر دور نخست دولت سیزدهم به استان و لحاظ مصوبه ای شتاب به خود گرفته است.

وی ادامه داد: در این مصوبه دولت سیزدهم تصمیم گرفته شد که ضلع جنوبی جاده آق قلا به بندرترکمن به طول ۳۴.۵ کیلومتر تعریض شود که سهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ۱۷.۵ کیلومتر از سمت آق قلا به بندر ترکمن درنظر گرفته شده و تاکنون ۱۰ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته، چهار کیلومتر در مرحله اجرای آسفالت و ۳.۵ کیلومتر در هفته دولت سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری می‌شود.

به گفته وی برای اجرای تعریض ضلع شمالی تعریض جاده آق قلا - بندرترکمن در دست پیگیری است.

مصدقی با اشاره به دریافت مجوز و اجرای ۶۰ کیلومتر روشنایی برای جاده‌های اصلی استان، افزود: از این طرح تاکنون ۲۸ کیلومتر آن انجام شده و بقیه طبق اولویت در محورهای ارتباطی استان از جمله دلند و سرخنکلاته در دست پیگیری و اجرا است.

به گفته وی اکنون ۱۹۲ کیلومتر از جاده‌ای اصلی استان گلستان دارای روشنایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان ادامه داد: گلستان جزو استان هایی است که بیشترین اعتبار در بخش تامین روشنایی معابر جذب کرده است.

مصدقی ساخت ۸۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان‌های استان به ویژه مناطق محروم یکی از برنامه دولت سیزدهم برشمرد.

گلستان بیش از پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، ۲ و سه دارد که حدود هزار و ۵۲۱ کیلومتر آن کوهستانی و یا سخت گذر است.

گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت و ساکن در ۳۴ نقطه شهری و بیش از یک هزار روستا و آبادی، از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان‌های سمنان ( کوهستانی)، مازندران و خراسان شمالی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha