۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۲۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85094767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارگران ستون جامعه برای توسعه و آبادانی هستند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم تحقق شعار سال و ارتقا وضعیت زندگی اقشار مختلف جامعه به ویژه کارگران تاکید کرد و گفت: کارگران ستون کشور برای حرکت رو به جلو و توسعه و آبادانی هستند و باید قدردان تلاش آنان بود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز بهداشت کارخانه لاستیک بارز کردستان اظهار کرد: کارگران چند ویژگی دارند که آنها را از دیگران متمایز می‌کند که مهم‌ترین آن شرافت است.

وی با بیان اینکه کارگران تکیه گاه جامعه هستند و چرخ‌های تولید روی شانه های آنها می‌چرخد، افزود: حتی کارگران ساده ساختمانی هم در زندگی روزمره جامعه تاثیرگذار هستند و نبود آنها بر زندگی مردم تاثیر می‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: توسعه بیش از پیش واحدهای تولیدی در استان در کنار رونق اقتصاد و اشتغالزایی، نقش مهمی در مهار تورم دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه برخی از انسان‌ها با هر نوع اقدامی سعی می‌کند راه ۱۰۰ساله را یک شبه طی کنند، ادامه داد: اما کارگران در زندگی همواره در تلاش هستند با تلاش و عرق جبین، نان و روزی حلال سر سفره خانواده ببرند.

وی گفت: واحد تولیدی لاستیک بارز از ظرفیت‌های بسیار خوب تولیدی در سطح استان، افتخاری برای کردستان است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه کارخانه بارز غیر از اینکه یک مجموعه صنعتی قوی است، اضافه کرد: مجموعه کارگری این واحد تولیدی نیز ظرفیت و سرمایه‌ای برای استان است که باید قدر آن را دانست.

کشور مرهون تلاش و همت شبانه روزی کارگران است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم گفت: کشور مرهون تلاش و همت شبانه روزی کارگرانی است که سنگر اقتصادی را رها نکرده و در توسعه ایران اسلامی سهیم بوده اند.

فرزاد پیشکاری با بیان اینکه کارگران در دوره‌های مختلف از پیروزی انقلاب تا حضور در جنگ تحمیلی و در دوران سازندگی و عرصه تولید و پیشرفت و توسعه نظام، نقش مهمی ایفا کرده‌اند، اظهار کرد: اگر امروز ایران در تولید سیمان، آلومینیوم و فولاد رتبه چهارم دنیا دارد، مدیون تلاش شبانه روزی و حضور همیشه در صحنه کارگران متعهد این مرز و بوم است.

وی از کارگران به عنوان ستون های اقتصادی کشور نام برد و افزود: کارگران در تمام عرصه‌های انقلاب، یار و یاور نظام بوده و در دوره های مختلف چرخ های تولید و صنعت کشور را به حرکت درآورده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به جایگاه کارگر از منظر دین اسلام، گفت: در آموزه‌های دینی کارگران جایگاه والایی دارند و توجه به آنان همواره از سوی بزرگان دین مورد تاکید قرار گرفته است.

پیشکاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اطاله دادرسی از ۱۲۰ روز به ۳۷ روز کاهش یافته است، ادامه داد: سالانه بیش از ۱۹ هزار بازرسی برای صیانت از حقوق کارگران در استان انجام می شود.

از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به هفته کار و کارگر نامیده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha