۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۴:۵۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85094881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش مقامات فلسطینی به اظهارات رئیس کمیسیون اروپا درباره سالگرد نکبت

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، مقامات فلسطینی و سازمان همکاری اسلامی اظهارات رئیس کمیسیون اروپا درباره سالگرد نکبت و تبریک آن به رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا از تارنمای أمد فلسطین، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا به دلیل بیانیه‌ای که هفتاد و پنجمین سالگرد نکبت (اشغال فلسطین و تاسیس رژیم صهیونیستی) را به رژیم صهیونیستی تبریک گفته و اظهارات نامناسب، نادرست و تبعیض آمیزی را به کار برده بود، انتقاد کرد.

وزارت خارجه فلسطین این سخنان را تبلیغاتی، سلب انسانیت از مردم فلسطین، محو و جعل تاریخ و تمدن غنی آنها توصیف کرد.

وزارت خارجه فلسطین افزوده است که چنین اظهاراتی سفید کردن چهره رژیم اشغالگر و غیرقانونی (رژیم) اسرائیل و رژیم آپارتاید است.

از طرف دیگر «موسی ابومرزوق» رئیس دفتر روابط بین‌الملل حماس گفت که تبریک رئیس کمیسیون اروپا به رژیم اشغالگر به مناسبت سالگرد نکبت، چیزی جز یک کارزار تبلیغاتی بی ارزش برای سفید کردن چهره کثیف‌ترین اشغالگری نیست که به مدت ۷۵ سال به کشتار، نژادپرستی و تجاوز ادامه داده است.

وی خطاب به رئیس کمیسیون اروپا گفت: کشورهای عربی پس از پایان اشغالگری که شما در سرزمین ما بذرش را کاشتید به شکوفایی باز خواهند گشت.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز اظهارات رئیس کمیسیون اروپا را شرم آور و دروغ پردازانه دانست و اعلام کرد که این اظهارات ثابت کرد که اتحادیه اروپا در تجاوزات به مردم ما شریک اشغالگران است.

از سوی دیگر سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه ای اظهارات اورسولا فون در لاین را محکوم و اعلام کرد که این اظهارات حقایق تاریخی، سیاسی و حقوقی را نادیده می‌گیرد که قدمت آن به هزاران سال پیش می‌رسد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا در برابر مسئولیت‌های سیاسی، حقوقی و انسانی خود در قبال تلاش برای پایان دادن به اشغالگری استعماری (رژیم) اسرائیل و اصلاح بی‌عدالتی تاریخی که هنوز متوجه مردم فلسطین است، بایستد و از حقوق مشروع آنها از جمله برپایی کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی حمایت کند.

رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه با تبریک به رژیم صهیونیستی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس دولت اشغالگر، این رژیم را به عنوان «دموکراسی پویا در قلب خاورمیانه» توصیف کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha